Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 678 ggr
JossefinD
0

Kritik: Såpbubblor + hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hård kritik på den här bilden, tack :) Ett tag sen jag fotograferade den här bilden… har inte riktigt tatt mig tiden att lägga upp den. På bilden är det min hund Sigge! Sätter på betygsättning så ni får gärna ta och betygsätta den där Glad

Metinia
0

Jag tror att du missade att ta med betygsättningen, för jag kan inte se någon iaf.

Mycket fin bild, själva idén är riktigt bra! Bra skärpa och fina färger. Tyvärr känns bilden för skarpt beskuren tycker jag, det känns lite inträngt. Jag önskar mer luft.

Motivet är fint just nu, men på något vis blir det lite tråkigt att hunden bara sitter där. Det känns nästan som om du har tagit en hundbild och bara lagt till såpbubblor i den, inte att bubblorna faktiskt var där i verkligheten. Jag önskar att hunden hade lekt med bubblorna, kanske försökt fånga dem, hoppat efter dem eller något åt det hållet. Då tror jag att du hade fått en mycket mer effektfull bild med en tydligare känsla att bubblorna verkligen är där. Sedan så tycker jag att det inte hade varit fel med några fler bubblor, gärna någon i högra hörnet ovanför hunden.

I det stora hela en mycket fin bild. Eftersom du bad om hård kritik var jag inne och petade lite mer, men du ska veta att jag tycker inte att det är någon dålig bild så som den är nu, den är riktigt bra. Bara det att jag tycker att idén har potential att bli ännu bättre.

JossefinD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Tack för kritiken! Jag förstår hur du menar så jag lägger upp den här också :)

Jag vet att horisonten är sne, men såpbubbleblåsaren hade med sin arm så det här var enda sättet!

Zabbio
0

Gillade den andra betydligt bättre! Gör inget att horisonten är sned, motivet verkar rakt så det känns mest som en backe eller så :)

Den första är lite tråkig, bara. Som #1 säger känns det inte som att bubblorna är där utan bara ditklistrade.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

JossefinD
0

#3 Vad bra :) tack