Kritik: Hund
Hej!
Idag har min hund fått sitta fotomodell vilken hon tyckte var sååå himla roligt, eller inte
Jag har jobbat med lite anorulundare kompositoner idag och skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dom. Jag har själv ingen aning vad jag tycker om dom så därför skulle jag gärna vilja veta vad ni tycker.
Bild 1 - Tanken var att det ska se ut som hon sitter fångad
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Bild 2 - Jag vet inte riktigt vad tanken bakom den bild är, jag prova väll mest olika kompositioner, men jag gillar de väldigt korta skärpedjupet och att hela hunden inte finns med.
Mvh. Ida Lundahl

#0 Vet inte vad jag tycker, tekniskt är den väldigt bra men jag får inte den där fångade känslan.
#1 Älskar den! :) kompositionen är intressant och älskar skärpeljuset, dock är den väldigt brusig ''längst bak''.
#2 Tack så mycket för kritiken. Jag försökte ta bort bruset därbak lite, ser det bättre ut nu?
Mvh. Ida Lundahl
Håller med #2 i allt. Fångad känslan tror jag kommit fram bättre med längre skärpedjup så bla nosen inte kommit ur fokus.
Bild 1: Känner jag inget för, antagligen är den tagen för mkt rakt bakifrån, skulle vilja ha lite mer utav nospartiet i profil så man "känner" lite mer av hunden.
Bild 2: Denna gillar jag! Tycker om när bara nosen är skarp. Riktigt fint. Känns lite som en modebild med det halva ansiktet och de härliga färgerna som smälter in i varandra.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#3 Det var bättre :)
Antingen är det skärmen jag sitter vid som inte fungerar för jag ser ingen brusighet på varken första eller andra bilden som senare är redigerad?
Ska kolla när jag kommer hem också
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 Tack för kritiken 
#6 Tack!
#7 Hm.. Tror bruset beror på att jag ljusat upp den det kan ju även få en tendes att förstärka pixlarna.
Mvh. Ida Lundahl
jag gillar båda bilderna faktiskt. men som tidigare nämt skulle även jag vilja se lite mer av nosen på första bilden, men jag gillar den som den är. passar riktigt bra i s/v också.
Andra bilden vet jag inte riktigt vad jag tkr om.. är lite kluven där då jag gillar att bara nosen är skarp på ett sätt, men hade även velat ha ögat lite mer skarpt också, men då kanske den inte hade varit lika intressant.. hm. får tänka mer på det ;)
Jag har ingen direkt kritik.
Men jag ÄLSKAR första, svartvita bilden 
Såå jäkla snygg.
(I'm a sucker for black n' white)

Jag gillade bilderna! :D Båda lyckades fånga intresset, och det är väl det som är grejen med foton ;)
#9-11 Tack för kritiken! 
Mvh. Ida Lundahl
den första bilden är så in i helvetes jävla bra! verkligen en perfekt bild, och inte ens jag kommer på något negativt att säga om den. tycker du borde göra något med den, sälja den, trycka ut den på plansch, etc etc!
Bild 2 däremot är ganska intetsägande och vanlig, och enligt mig kan inte jämföras med bild 1 ^^
bra gjort!
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto