Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 343 ggr
fia-mia
0

Kritik: Katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha kritik på min kompis katt jag fotade häromdagen. :) Vill ha hård kritik!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

fia-mia
0

den här

MVH Mia (miisasphoto.tk)

fia-mia
0

Sista bilden

MVH Mia (miisasphoto.tk)

NiklasEri
0

Jag gillar de två bilderna där du har fotat nära. Bra vinklar, och fint med lite kortare skärpedjup. Kanske skulle den sista bilden bli mer balanserad om bakgrunden var mer horisontell, så att säga.

Det är fint när katten sträcker på sig! Är roligt när det händer nått. Tycker den bilden kunde ha lite mer luft mellan kattens huvud och överdel (alltså dens "framsida"), och bildens kanter. På så sätt får bilden en friare känsla. I det här fallet hade du alltså kunnat flytta kameran lite mer snett upp åt vänster.

Får en känsla av att bilderna är lite matta. Detta kan man fixa med verktyget "nivåer" i ett bildredigeringsprogram, eller genom att öka kontrasten lite.

Fina bilder och fin katt :)

fia-mia
0

Tack för kritiken!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

[Linsenhejhej]
0

Bild 1:  Lite tråkig vinkel, det hade blivit bättre om du hade gått ned i kattens ögonhöjd. Lite överexponerad på den vita pälsen.
Men jag tycker om ögonblicket du tog bilden på, alltså när katten sträckte på sig (?).

Bild 2: Söt, jag tycker om den här bilden. Det enda jag kan klaga pyttelite på är att det känns störande att tassarna är avkapade.

Bild 3: En annan vinkel hade nog passat bättre. Avkapade öron, försök att undvika det eftersom det förstör lite av bilden.
Texten där det står "Copyright" är lite för tydlig och ögonen dras genast dit bort, du borde nog ha en mindre copyright-text. :)

Jag tycker det är bra jobbat av dig, lycka till vidare med fotandet. Och bedårande katt, förresten.