Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettdjurfoto-ifokus
Läst 573 ggr
KickanW
0

Glöm inte kvalitén!

Tänk på att välja bilder ni lägger upp. Det här är ett fotoforum!

Det är så trist om alla vackra foton försvinner i mängden av alla söta djur. Djurforum finns det ju massor av om man "bara" vill visa upp sina sötnosar!

Smultronkaka
0

Bra sagt/skrivet :)

texasmamma
0

OK! Tar åt mig av kritiken då jag la upp flera bilder i går som förmodligen bara har hemma-foto-album-kvalité. Det är ju lite svårt att, som glad amatör, veta var ribban ligger och jag antar att det finns fler här i samma situation. Kanske bra om ni som är duktiga fotografer/medarbetare kan gå in med konstruktiva kommentarer till de bilder som inte håller måttet. Det tjänar nog alla på i det långa loppet, forumet, proffsen, amatörerna och nybörjarna.

Mari
0

#2 Bra tips, det ska tas upp och förhoppningsvis bli en regel. Såklart tycker jag att även alla andra ska hjälpa till med kommentarer :)

JA detta är något som man måste påminna lite om ganska ofta, visst är det kul att se bilder på alla era djur men man måste även tänka på att detta är ett fotoforum, jag är nästan säker att alla djurforum har en egen kategori där man kan visa bilder på sina djur utan att man får kritik på själva bilden.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

texasmamma
0

Det var i några av tema-trådarna som jag la in mina bilder och där kunde jag inte se att det förekom någon kritik överhuvudtaget så det vore nog på sin plats med ett förtydligande. Jag är rätt säker på att många med mig uppfattar dessa (tematrådarna) som lite friare, att det är temat som är det primära och kvaliten är inte det avgörande.

KickanW
0

Jag menar absolut inte att man måste ha en viss kvalité på sina bilder… Att bara "de bästa" får posta bilder.

Jag menar snarare att man ska tänka på att det är foto den här sidan handlar om och då gäller det att lägga upp bilder där det är fotot man är nöjd med - Inte för att djuren är söta. Sen har vi ju helt olika ribbor vad som är bra och inte, men det är mer själva syftet till att posta bilden jag är ute efter.

[Linsenhejhej]
0

När man är nybörjare är man inte alltid så säker på om bilden är bra, jag minns själv hur jag som 11-åring lade upp massor av bilder här på iFokus, som inte hade bra kvalitè, utan att vara medveten om det.

KickanW
0

#6: Som jag skrev i inlägget före dig så kräver jag inte att man lägger upp superbra bilder. Mer bara att man ska tänka till. "Gillar jag det här fotot?". Jag får ofta känslan av att man lägger upp bilder bara där man tycker djuret är sött… Och det är ju inte det sidan är till för.

[Linsenhejhej]
0

#7: Okej, jag missade det. Tungan ute Jag håller med dig.