Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettdjurfoto-ifokus
Läst 419 ggr
IdaL
0

Veckans fråga: Hur markn...

Hur marknadsför du dig själv?
Dvs. med ditt fotograferande, dina bilder m.m.

Mari
0

Jag har en hemsida
Som nog är mitt största sätt att marknadsföra mig själv på.

Åker även runt på hästtävlingar, där sätter jag upp lappar om att jag fotograferar vilket iofs också är marknadsföring.

Hjälper det lokala djurskyddet med bilder på deras djur de har inne för omplacering, har min logga på bilderna så många kommer in på min hemsida genom det.

Har bilder med i väntrum på två olika veterinärstationer. Varav på ena har jag visitkort utlagda och på det andra stället berättar de som jobbar att det är jag som fotograferat om någon undrar.

Sen berättar vänner och bekanta att jag är fotograf, annonserar ibland på gratissidor och sätter även upp lappar ibland i typ djuraffärer och liknande.

Det var det jag kom på nu i stora drag.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

Inte alls just nu. Har tänkt få igång en riktig sida på internet och kanske göra lite lappar att sätta upp i närheten här, men vi får se när det blir av.

tsset
0

Inte alls på det sättet faktiskt. Har inte hittat min grej riktigt än, tills dess blir det att testa sig fram bland vänner och bekanta :)

Men så fort jag börjar bli lite klar med vad jag vill ägna mig åt finns hemsidan färdig att sätta igång, blir förmodligen lite annonser i lokaltidningar osv. för företaget, när jag nu startar det… Sen får man väl försöka marknadsföra sig i rätt fack, är det hästar man sysslar med blir det på tävlingar och klubbar, är det barn blir det familjerforum och barntidningar, dagis, öppna förskolor, "genom ryktet" liksom. Vi får se vad det blir :)

IdaSH
0

Har en hemsida, det är nog det främsta. Sen brukar jag stoppa upp visitkort på tävlingarna jag är på. Och så är det rätt många här uppe som vet att jag fotograferar och tipsar folk de känner osv.. Glad

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Metinia
0

Sådär mycket skulle jag nog säga. Jag har hemsida som jag försöker marknadsföra lite. Jag har även visitkort som jag delar ut om någon är intresserad av mina tjänster. Jag har någon gång satt upp en lapp när jag var och fotade på en ridtävling. Jag har även testat att skriva i ridklubbens gästbok (mycket effektivt faktiskt). Så en del marknadsför jag mig väl, men inte jättemycket tycker jag inte. Funderar även på om jag ska skaffa mig en tröja av något slag där det står "Fotograf Isabel Runneberger".

Hundvalp
0

Jag har en hemsida. När jag åker på tävlingar så brukar jag sätta upp några lappar/visitkort att jag fotograferar där. Det är väl det enda

Martin
0

Inte alls, eftersom att jag inte har som syfte att sälja bilder. Har planer på hemsida när jag skaffar dslr men innan dess blir det inget.

mvh Martin

NettanLindholm
0

jag har min hemsida och den är min största marknadsföring just nu. men planerar att komma ut mer på tävlingar och då blir det lappar som gäller ! dock vet jag inte när jag ska ha tid med det ;) antingen skolan eller jobb som gäller just nu.