Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 453 ggr
JossefinD
0

Kritik: Hund på stranden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hård Kritik

Stranden med Sigge. Jag vill ha bra som dålig kritik! Bilderna är tagna i Ängelholm i Skåne och hunden på bilder är min hund Sigge Glad Betygsätt gärna också!

JossefinD
0

putt

tsset
0

I sin helhet en bra bild, bra placering av motivet, bra exponerat, bra komposition, bra horisontlinje, bra omgivning och bra färger.

Men, jag saknar något som gör bilden speciell, något som gör att den sticker ut. Tror kanske att den i större storlek kan bli riktigt bra (tänker 1 - 1,5 meter!) där man tydligare kommer se likheten i hundens färger och strandens färger. Men fortfaraned saknas något litet… något som händer uppe på kullen, ett snyggt halsbannd på hunden, en halv roddbåt liggandes på stranden… något!

Som bild för bara ägaren/de som känner hunden är den däremot perfekt, visar hunden på ett bra sätt.

[Kaninfluff]
0

Jag har inget att säga förutom… Wow… :)

KickanW
0

Tekniskt är bilden perfekt. Standardkomposition, jättebra skärpedjup, snygg skärpa, vackert ljus, inga störande föremål i bakgrunden, snygg pose på hunden.

Estetiskt tycker jag den är ganska tråkig faktiskt, den har inget "extra" som jag söker i en bild.