Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 1221 ggr
Hundvalp
0

Fota valpar

Hejsan!

Nu vill jag gärna ha lite tips om att fota valpar, jag ska fotografera 2st valpkullar hos en vi känner.

Jag brukar få bra men ändå dåliga bilder.. Hur kan man få bra bilder med en digital kompaktkamera?

Kameran jag ska fota med heter : Finepix S1000

Har ni några tips? Det skulle vara jätte snällt Glad Jag vet att man ska gå ner i hundens höjd.. Men hur får man bra skärpa m.m ? Dom blir också brusiga och av dålig kvalitet.. Och många bilder för när jag fotar så blir det inte många bilder kvar..

Hur kan man då redigera dom?

tsset
0

Att de blir brusiga betyder troligen att du skulle behöva mer ljus, så isot inte behöver bli så högt. Jag föreslår att du fotograferar dem utomhus i hyfsat dagsljus, gärna i skuggan så du undviker hårda skuggor(har du tur är det molnigt vilket är perfekt!). Kan du, ställ in en kort slutartid, det gör att valparnas rörelser fryser och då bör du få skarpare bilder.

Och försök få kontakt med valparna, se till att du får med de underbara ögonen så brukar de flesta "småfel" bli så mycket mindre störande ;) Jag smmälter för valpögon oavsett hur "dålig" bilden i sig eller bildens kvalité är!

Hundvalp
0

#1 - Okej :) Ska tänka på allt & som tur är så ska vi vara ute :)

KickanW
0

Ja, ljus är bra. Tänk också på vad som finns bakom valparna, så att du inte får en massa saker i bakgrunden som snor fokus! Sen är det bara att fota, om du har stort minneskort tycker jag att du ska fota så mycket du bara kan, hela tiden. Då är chansen större att du får bra bilder!