Din logga?
Har du gjort en logga som du använder på bilder?
Hur ser den ut?
Har du flera varianter?
Visa dem här i tråden!
Kommentera gärna varandras 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Såhär ser min nuvarande logga ut när den är på en bild.
Jag brukar använda den både i mer genomskinligt format eller att den är helt svart. Har färgerna svart eller vit beroende på bakgrunden
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har en logga som jag sätter på mina bilder som finns på hemsidan annars brukar jag göra andra varianter.
Bifogar min nuvarande logga dock brukar den ha lite opacitet så den inte blir fullt så starkt ;)
Färgerna är antingen svart eller vit beroende på färgerna i bilden!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#2 Visa gärna en bild där du har loggan på så man får se hur det ser ut 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Här kommer en bild med min logga. Har alltid den storleken på den, men kan ha den både i svart och vit, beroende på om det är en ljus eller en mörk bakgrund. Den består då av min namnteckning och en liten förtydligan.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#4 Visst!
Här har ni ett exempel på hur den ser ut på bild!
Mvh. Ida Lundahl
Går lite i vågor vilka jag använder.
Detta är den jag använder nu.
#8 Ja den var udda och lite rolig :) Fast du behöver nog ha den tydligare, mindre opacitet på den för att de ska synas bättre :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#10 Det såg bättre ut :) På den första bilden var den svårare att se
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Har gjort några varianter, dels med en logotype som jag gjort coh dels en med nanmn och webbadress.
Denna är den senaste.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Lite trådtjuv blir jag nu, men vart gör ni era loggor (dom handskrivna)? Och hur gör ni dom? :D skitsnyggt verkligen!
Jag gör i photoshop, hämtar hem fonten som jag tyckr ser bra ut och användr det och gör en egen pansel.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#17 Du kan skriva de på ett papper, ta foto och sen frilägga i photoshop eller så kan du skriva och sacana in det. Hur du sedan sparar din logga finns det en artikel om HÄR
Mvh. Ida Lundahl

Jag är helt grön på detta med loggor mm så har en liten fundilering.. Sätter ni aldrig loggan så att den går över själva objektet lite grann? om vi säger att ni har en helsvart bakgrund och själva objektet är i mitten, vart sätter ni då eran logga?
Låter kanske snurrigt men hoppas ni förstår vad jag menar =)
#21 sätter den i kanten med vit färg ;) i varje fall när den ska upp i portfoliot är det en provbild så skriver jag över bilden men då är texten genomskinlig de är ju trots allt hästen och inte loggan du ska kolla på ;)
Mvh. Ida Lundahl

#22 Ah ok, då hänger jag med! Tack så mkt! =)

Nu har jag försökt mig på att göra min första egna logga i photoshop! Jag tycker om stilen jag har så den behöver ni inte kritisera, men säg gärna hur ni tycker att jag ska ändra den i övrigt :)
(förlåt att den inte sitter på en djurbild)
Om ni går in på bloggen så är den precis ny så jag håller på och fixar med designen (:

#25 Va fint tycker jag =) Hur har du gjort den genomskinliga copyright märket? *nyfiken*

#26 japp det är enkelt gjort i PS, använt genomskinligt och sedan lager, där använder jag vad det nu heter. Aah kommer inte på det. Får kolle upp det, sen är det likadant med de andra texterna men har satt på lite vitt bara
Kanske lite svårt att förstå men jag har svårt att förklara när jag inte kan visa
haha

#27 hehe jag får nog erkänna att jag vart lite förvirrad ;)
#27 Är inte så hemma på ps och lager, men det är väl opaciteten du använt antar jag (hur genomskinligt något är)?
mvh Martin

#28 kan förstå det (; hur ska jag kunna förklara, det gäller ps och att ha lager, som komentarern under din så är det opaciteten och ja. Har helt och hållet provat mig fram och blev nöjd med detta :P
#29 ja det är opacitet, men inte på © tecknet.
har ingen logga nu… men ska snart göra en :)
har en ritplatta, försöker lära mej den ;)
#33 Dom var ju jätte fina :)
Mvh. Ida Lundahl
Tack :)

#30 Din logga var jätte fin , men jag bara älskade bilden :'D
#37 Tack, älskar också bilden
Det är den bästa bilden jag har

Såhär ser min ut just nu -->
Brukar ha olika opacitet beroende på fotot, och jag försöker alltid sätta den nere i vänstra hörnet, det är mitt mål att ha den där på alla bilder.
Förut satt den lite överallt, blir lite konstigt när man lägger in flera bilder under varandra i exempelvis bloggen om loggan är olika på varje bild. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag har även en annan sorts "logga" för de bilder som jag har i mitt Fotoarkiv (beställningar). Slänger in en sådan bild. Den loggan är mer funktionell än direkt snygg. Tror att jag ska ha omvända färger på den, den kanske blir lite snyggare då. (Just nu är det svart text och lite utsuddat vitt bakom.)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Gjorde ett försök med min logga. Försökte klämma in min fotohemsida, men det gick inte! Fast tillslut blev jag helnöjd endå :) Bilden är fotograferad på en fölutställning någon mil utanför Jönköping.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Gillar 42 & 46. dessutom är 48 enkel & snygg
#49 Tack för att du gillade min logga.
**MVH Cerrolyn