Kritik Katter
Var ute på en liten kvällspromend och hittade ett par söta katter som satt och kollade rakt in i kameran så det blev ett gulligt kort på dem.
Vill gärna ha kritik, har rätat upp bilden en aning:)
Iso: 100 f/5.6 1/60sek är inställningarna:)
Fotade manuellt för första gången så förvänta er inte allt för mkt skärpa, även om den är en av de bästa bilderna.
Putt, ingen som har något att säga?

Väldigt bra för manuell :) Hade nog velat komma närmare.
Väldigt söta katter, men som #2 säger så hade jag önskat att katterna var nämre, det känns som att dom försvinner i bilden lite. Annars tycker jag det var fina färger du fått till och så. Att du fotade manuelllt har vel inget med skärpan att göra, om du inte menar att du fokuserade manuellt?
Samtidigt tror jag att den kanske skulle se bättre ut om inte katterna vore så centrerade i bilden. Prova att beskär den lite så katterna kommer mer på sidan istället för i mitten.
Jag håller med Camilla, centrerade bilder är väldigt tråkiga! Däremot tycker jag inte att katterna behöver vara närmare, lite av charmen med fotot är ju att man får med bron, blommorna och sådär. Jättesnygg ögonblicksbild, jag tror att du kan få den riktigt bra om du experimenterar lite med beskärningen!
#2-4 Okej, ja ska beskära den, och håller med om att centrerade bilder är tråkiga;)
Vilken fin och stämningsfull bild :) Tycker inte att den är så jätte centrerad. Känns lite som att skärpan inte är på katterna, kanske för att bilden är förminskad?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#6 Tack så mkt:) den är nog lite oskarp för att den är förminskad…
men jag behöver fortfarande öva på skärpan:P