Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 851 ggr
Fototokan
0

Kritik: Malinois i närbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Fototokan
0

Hej!

Jag skulle vilja få lite kritik om hur man kan få bilden bättre, kompositionen och om det är någon som har lite tipps angåeende liknande närbilder. Vad man ska tänka på och så =O)

Tack på förhand!! Skrattande

isabelle_
0

Jag gillar färgerna i bilden, men den känns avklippt. Hade nog varit en megabra bild om du hade tagit med hela huvudet på Malinois.

Hannybee
0

Jag tror nog den skulle bli bättre om du beskar den lite, upptill och nedtill (lite i kanterna också). Så att man ser mest hans ögon och så det härliga gröna bakom. Glad

Moa-16
0

Kanske om du som #3 säger beskar den lite mer nedtill. Men jag gillar den!

Fototokan
0

Så nu har jag beskärt den lite, bättre?? Glad

Hannybee
0

Ja, jag tycker det blev bättre. :)

Fast när jag beskrev hur jag skulle gjort förut menade jag ungefär såhär. Hoppas det är ok att jag beskar den för att visa. Jag tycker om när den är lite "extremt" eller hur man ska beskriva det. Men det är ju som sagt bara min åsikt.

Fototokan
0

#6 Helt OK!! Jag håller med din va bättre!! Skrattande

Hannybee
0

#7 Haha, vad bra då. Skrattande Då är jag inte helt ute och cyklar med min bildsmak.

Fototokan
0

Nej de e du inte xD Själv va man lite feg åå vågade inte beskära så hårt men när jag såg ditt resultat så var det mkt bättre ;)

Hannybee
0

#9 Skrattande

Martin
0

Gillar den bra, och beskärningen av Hanny blev lite bättre.

Jag skulle inte vilja se mer av huvudet, då skulle ögat försvinna och jag gillar verkligen att man ser en cykel/gångbana (?) som delar sig speglas i ögat. Det ger mig ett intryck av att hunden står inför ett vägskäl, och den här beskärningen gör att intrycket av fundersam/vaksam hund förstärks.

Kalas tycker jag!

mvh Martin

KickanW
0

Jag tog mig friheten att beskära lite jag också.