Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 427 ggr
FridaW
0

Kritik: Fjärilar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på dom här två bilderna. Fjärilarna fotograferades i Österlen när jag var där på semester i somras.

Bild 1.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

FridaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Qepta
0

gillar bild #0 grymt mycket

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Deklol
0

På bild nummer ett skulle jag ha velat ha liite mer skärpedjur på fjärilen, alltså vingarna.

På bild två skulle du på något sätt tagit bort strået/pinnen eller vad det är som är i vägen och ger en blurrad grå linje genom bilden. 
Du skulle också kanske blurrat under fjärilen LIIIITE, och på så sätt gett fjärilen mer fokus.

Annars tycker jag de är fina och stämningsfulla :)

emmahagstrom
0

Bild 2, wow fruktansvärt snygg! älskar den, lite sagolik.

heffaklump
0

Båda bilderna otroligt vackra med färgerna som passar så bra ihop med ljuset :) Fastnade mest för bild #0 ;D

FridaW
0

Tack så mycket för alla kommentarer, uppskattar att ni tycker om bilderna!

#3 Jag försökte använda ett kortare skärpedjup denna gången då jag ville testa hur det blev. Tack för kritiken, ska tänka på det som du tog upp tills nästa gång jag fotograferar fjärilar!

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

tsset
0

Tjusigt! Tekniskt helt felfritt, jag gillar det.

Första bilden, där gillar jag verkligen var du placerat fjärilen och att den är så balanserad. Däremot känns blommorna under himla obalanserade för en så balanserad och rak fjäril, höger sida känns jättetung under. Förstår du hur jag tänker?

Andra bilden är jag lite tveksam till om jag gillar strået/pinnen som täcker vänster sida. På ett sätt gillar jag de oskarpa, det skapar en liten drömaktig känsla, men samtidigt känns den lite för stor, för mycket.