Tema: Macro

#3 älskar dina humlor, vad har du för kamera?
//Pia

Tack så jättemycket. Har nyss köpt en ny kamera som jag håller på att utforskar. Det är en Canon PowerShot 3S IS. Är hittills supernöjd men är precis i startgroparna. En del av korten har jag tagit med min "gamla" kamera, en Nikon Coolpix 5200. En liten behändig kamera som jag varit mycket nöjd med men kände att jag ville utvecklas på att ta kort.
Tack än en gång!

#6 Den är bara SÅ bra. Fattar inte hur du gör. Själv känner jag mig så himla enkelspårig.

Mandrakonian: Skickar du oxå in bilder till VLT´s bildtävling? (såg att du bor i närheten)

#7 tack roligt att tyckte om den
. På vilket sätt känner du dig enkelspårig, jag kan hjälpa dig om du vill :-)

Det är väl fantasin som tryter, kan jag tro. Men när jag är ute och fotar så tycker jag att alla bilder blir likadana. Sen är det ju det här med efterbehandlingen/bildredigeringen som jag absolut inte kan. Börjar tro att man saknar någon hjärncell… Tacksam för tips! Hur tänker du när du är ute och fotar? Alla bilder är bara så bra.

Hej igen , du kan alltid ladda hem PICASA2 http://google.picasa.com/ kostar inget och man klarar sig långt med programet , jag har gjort jätte häftiga bilder med PICASA2. Sen om du tycker att bilderna blir lika varandra tänk på vad du fotar , gör en lista på det tex : LAndskaps bilder , macro , etc . Sen men hjälp av den kan du planera andra typer av bilder, kanske gamla hus , gamla saker som ligger på väggen , gå till kyrkan och fota , Åk till stan i Västerås och fota på allt och alla. Jag började med digital foto 2006 och har sen dess förenklat mitt fotande en massa, kopiera andra dvs fota som andra. Nu har jag min egen stil och många vet nu hur jag fotar :-)
Sen ska man inte ha så stora mål , jag vet att jag kommer aldrig att bli 100% eftersom det kommer alltid att finnas någon som är bättre , gör fotande till något roligt. Bilderna behöver ganska ofta en titt på balansen mellan ljus eller mörkt och kanske fixa färgen efter egen tycke , Sen kan man alltid experimentera vidare , men viktigaste av allt är att ha "KUL" har man inte kul med fotande ska man låta kameran vila sig ett tag och göra något annat. Kameran kommer alltid att vara där och man kan alltid gå tillbaka senare , så gör jag i alla fall :-).MVH/mandrakonian
#12, haha, stackars mygga! ;) Det är inte alltid kul att vara modell tydligen… XD
Ja jag har hört att modelllivet inte är en dans på rosor precis heller;) #12
//Pia

#21 Leopardsalamander är det vah? så söt, dom e väldigt fina =)
#22 det är en loepardgecko

#23 nära iaf.. :P
#23, japp en leopardgecko ;)

Mycket vackra bilder nattsyrran! Gillade specc fjärilen, bra fångat!
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Tack! Tack!! :)
#31 Tror tanken är att det ska vara djurbilder ;)

#32 Ajdå, det glömde jag 
här är min macro bild :) även jag sänder in en humla :D
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

#12 HiHi, du är tydligen inte lika vänlig med dina modeller som jag är.
Min fick t.o.m. mat under fotningen
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#44 Jättehäftig bild! Vad är det för kryp? En spindel?
#43 & 42 Jättefina bilder på nyckelpigan :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Här är en macrobild jag tog i somras :) Ursäkta loggan, kolla i stort format för att se bästa kvaliteten
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#45 ärligt talat har jag ingen aning , men spindel tror jag inte att det är.. ;o
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Det här tror jag är mig bästa makrobild. Jag fotar inte så mycket makro, har inget jätteba objektiv för det, men några helt okej bilder tycker jag ändå att jag har tagit.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Vad duktiga alla är, själv är man superamatör och kan inte ens fota manuellt med min D80 
Besök mig gärna på Ronias matte
#49 Det där är en mycket vacker bild! :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#51 Åh tack - nu blev jag lite rörd 
#50 Hehe, han ser väldigt målmedveten ut sällskapet…mot nästa blomma 
Besök mig gärna på Ronias matte

Jag är bara nybörjare och har ingen bra systemkamer eller så men jag är galen i makro :)
/Elvira :D

hoppsan! Glömde att jag inte har några djur och det är djurfoto
haha :P

Jag undrar, hur man kan ta en bra bild med makro på ett djur? Som kanin tex. Det är väll omöjligt? Vad ska man "fokusera" på ?
#58 är lite knepigt :) Inföskaffade själv ett macroobjektiv i förra veckan men inte fick jag Turbos nos infokuserad innan jag tog på manuell fokus ;)
Denna gillar jag, även om fokusen ligger lite fel så är det nånting med detta foto..
Annars ett av "testfotona" med mitt nya macroobjektiv. (Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di)

#64 Fantastiskt med dom små klorna på den ^^,