Tema: Insekter
Tänkte starta ett nytt tema med insekter. Så nu vill jag se alla era bilder på insekter.
Skriv gärna vad ni tycker är bra/dåligt med eran egna bild så man lär sig lite, vill någon annan kommentera så går det bra också.
Jag börjar!
> Geting som satte sig på bilrutan när jag precis satt mig i bilen. Det jag gillar mest med denna är att jag kom så pass nära (använde macroobjektiv) och underifrån vilket jag tycker blev häftigt.
Det jag är mindre nöjd med är att skärpan inte är 100% bra då rutan var smutsig vilket också syns på bilden om man kollar noga.
Redigering: Mörkare bild, förminskat + logga
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Puttar upp denna lite :)
#2 tycker att du fick en mycket bra pose på getingen :P Jättefin bild!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Åh, jag har ju hundratals insektsbilder. Kan inte välja! Men ok, det får bli denna.
Jag gillar att bilden är solig, är ju sommar. Men jag hade hellre sett insekten mera från sidan (jag fick även sådana bilder, men tyvärr blev inte ögat i fokus så dom blev inte lika bra)
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Måste bara kasta in denna för skojs skull, den har hemsk skärpa vilket är synd då den är ganska rolig
--------------
#4 Är det en hundnos?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 Ja, dom hälsar
--------------
Den här föreställer väl huvudsakligen ingen insekt, men det jag gillar emd den och vad som är ganska tydligt endå är att det sitter ett spindelnär mellan blommans kronbladsspets och lite längre in på kronbladet. I spindelnätet har en liten fluga fastnat.
Jag gillar denna bild för att jag känner att jag lyckats bra med skärpa och färger, sen gillar jag motivet väldigt mycket - det är lite spännande men samtidigt lite trevligt och roligt att titta på, tycker jag själv.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#1 Den gillade jag! Så fint med blommorna, och skärpedjupet var också lyckat. (Det är dock ett bi och ingen geting), om jag skulle hitta något negativt är det nog fönstret som man kan ana i bakgrunden, och sen tycker jag det ser mulet ut, men det är ju inget du kan göra något åt ;)
Tack för kommentaren :) "fönstret" i bakrunden är våran altan.
Men visst är det väl en geting? :s
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Det är nog ett bi. Bina är lite mer ludna och har inte lika starka färger som getingar=)
Dessutom tror inte jag att getingar sitter så på blommor och sen är de lite större^^

Min bild XD
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Här kommer en liten humla. Gillar färgerna och skärpan i den här bilden. Fast inser att jag borde klippa den mer så att man kommer närmare humlan.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
En fluga. ^^
Det jag gillar med bilden är att skärpan blev OK (brukar vara ganska svårt då jag fokuserar manuellt och insekter är snabba ;), sen är färgerna inte helt fel heller som det lätt kan bli iaf för mig. ^^
Redigering: förminskning + logga.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#22 Haha va? Det var det roligaste jag har sett :P Kan man verkligen se ut så? :P
#22 Fräckt! Sådan har jag aldrig sett :O men håller med #23 kan man verkligen se ut så? :P
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

#25 Grymt, fachinerande asså
har aldrig sett sådana djur ens…
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#22 Oj vilket häftigt djur! har aldrig sett ett sådant djur :p
#22 - Vad häftig! ;p

#29 bra att du grävde fram den :)
Har ju så otroligt många skitbra insektsbilder, denna är en favorit. Dock är det en spindel men jag hoppas att det går bra endån ;)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Snygg!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#30 Najs! Spanade in på din flickrsida också, och det är verkligen helgrymma bilder du tagit!! 
#31 tack :)
#32 tack, du borde nog kolla min bdb istället :P är aldrig inne på flickr längre… dek.bilddagboken.se
dek.nu finns också :)
En till bild när jag endån är igång, eller ja, ett kollage :) Också en spindel och ingen insekt…
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Har kollat din bilddagbok, dekol och jag är väldigt impad.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Fotad med bakvänt 14-42mm-objektiv.