Sigma 70-300/4-5,6 DG Nikon
Yes nu vill jag ha hjälp igen :)
sitter och spanar lite på objektiv med lite mer zoom och hittar ett objektiv som verkar ganska billigt…
Sigma 70-300/4-5,6 DG Nikon för 1 495:- ink moms.
Jag sitter med lite för mycket pengar i näven om man säger så
och känner att jag vill köpa något till kameran.
Jag har då en Nikon D40 med kitobjektivet, men känner att zoomen inte räcker till ordentligt så jag inte alltid kan komma så nära som jag vill (fotar främst kaninhoppning).
Jag har inte hur mycket pengar som helst att lägga ner på kameran då jag har massor med annat som går före, och därför sitter jag ofta och letar billiga objektiv som verkar bra.
Så min fråga är då alltså!, Är det prisvärt? funkar den bra? jag har inte så stor koll på vad som är billigt och dyrt i kameravärlden direkt.
samt, rekomenderar ni något bättre objektiv i samma prisklass?.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Har ett 70-300mm hemma dock används det knappt då jag har mitt 70-200 men 70-300 är ett vänligt objektiv men har du kollat upp att de har AF för du vill väll inte ställa skärpan manuellt?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#1 jag orkar inte kolla nu, men jag tror att den hade AF (klarar mej inte utan det ännu
)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag har Sigma 70-300/4-5.6 DG Macro till min Nikon D40 och jag älskar det!
Tycker det var väldigt prisvärt och funkar utmärkt till att fota stillastående objekt. Men jag har även fotat hundar i rörelse och det gick rätt så bra bara det var väldigt ljust ute.
Ett väldigt roligt objektiv att fota ex. blommor osånt med, har tagit (enligt mig) jätte snygga bilder på just blommor :).