Ersättnings objektiv
Hej!
Nu har mitt standard objektiv(18-55) till Nikon D40 gått sönder (autofokus motorn är trasig).
Jag har ingen större koll på objektiv längre och undrar om ni har några tips på ett liknande objektiv fast bättre, helst med bildstabilisator också.
Ett allround objektiv alltså, som inte är så inzoomat då jag vill fota mycket inomhus på hundvalpen och vill inte stå intryckt mot väggen för att fota hunden på andra sidan lägenheten ;).
Helst inte ett jätte dyrt heller.

Detta objektivet kanske passar dig? Det är bra brännvid för inomhus och även utomhus om du vill fota din hund ute. Den har VR som är bildstabilitator. Inte så väldigt dyrt heller.
Precis det jag nyss kollade på!
Men det verka ju passa mig bra :)!
Kikade även på Nikkor AF-S DX 18-55/3,5-5,6G VR som är ännu billigare men sen tänkte jag ju att det är väl värt att lägga till lite extra för att få ett ännu bättre?
Sen är det ju lite extra zoom på det du tipsade om och mitt gamla objektiv går ju faktiskt att använda så det blir ju en liten uppgradering.
Tack för hjälpen! :)

Jag tror det kommer passa dig som handsken! Och när ni ska leka lite du och din hund så är väl det passande med bilder på din hund springandes och då blir brännvidden lagom. Det är bättre än ditt förra garanterat!
Du behöver inte tacka, Det är lugnt :-)
vill du köpa nytt eller begagnat?
Har ett nikkor af-s 18-135mm som ja skulle kunna sälja till dig billigt, är dock inte VR på det.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag skall få ett nytt i julklapp så mina föräldrar behövde veta vilket jag skulle vilja ha :).
Men tack iallafall :)!
jahaa, okej, va roligt 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.