Byggt studio!
I helgen byggdes det en fotostudio här hemma och det krävdes ett litet trixande för att få till det.
Fotografen för dessa bilder är Rickard Fransson.
Jag har några små frågor… Jag tycker att bilderna (några av dem) blir lite för gula i tonen. Det är klart att det går att redigera i efterhand men det vill man ju inte behöva göra… Finns det någon som har en idé om vad det kan bero på?
Första bilden är Kisi, dräktig i sista veckan men vacker i alla fall 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Och sist en bild som jag tycker ser lite "leversjuk" ut 
www.mytwiggs.com

Älskar dem där katterna, så fina <3.
Tycker det är väldigt fina bilder, fin skärpa. Störs lite av svansen på första bilden, men tror det skulle se knäppt ut om den helt plötsligt försvann =P.
Tycker dem är fina (Y).
Den gula tonen kanske kan tas bort genom att vinkla in med lite svaga lampor eller något? Ingen aning faktiskt.
# 3 Tack..
Vi har lapor som är riktade med hjälp av såna "paraplyer" som är gjorda för att reflektera ljus…
www.mytwiggs.com
Det gula ljuset går att fixa bort, har du en kamera där du kan ställa in vitbalans?
Det brukar gå att ändra nellan tex moln, glödlampa, ljusrör mm och även ställa in egen vitskärpa genom att ta kort på något vitt i det ljuset och sen säga åt kameran att "detta är vitt, utgå i från det".
Mycket fina bilder må jag säga :) Ser fram emot att få se flera ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
# 5 Tack!
Det kommer fler bilder!
www.mytwiggs.com
Får man fråga vad ni byggt studion av? Har du några tips? 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Ja! Vi har byggt studion under en loftsäng. Runt kanterna sitter svart sammetstyg som skärmar av utan att reflektera ljuset, Ljuset består av strålkastare som är riktade in i såna fotograf-paraplyer… Ni vet, såna med silver innuti
Katterna sitter på ett litet lågt bord som är inklätt. På bordet är en utklippt fyrkantig madrassbit och den är ditspände lagom hårt med ett tyg, det gör att kanterna på bordet blir avrundade och bordet blir samtidigt bekvämare att sitta på.
Jag och Rickard hämtade inspiration och tips från världens kanske häftigaste kattfotograf som vi hände lite med på scandinavian winner show. Han heter Chanan och är från Amerika.
Han är superbra på att fotografera katter och vår studio ser i princip ut som hans. Nu är det bara att träna in hans fantastiska teknik.
www.mytwiggs.com
Här kan ni se ett filmklipp på Chanan i arbete! Han är otroligt bra på att fånga katterna på bild! (Det är jag som sitter och assisterar vid fotograferingen av en underbar liten cornish rex)
www.mytwiggs.com
Här är ett av hand foton som jag gillar mycket! Det föreställer en kisse som heter Änglarnas One of a kind som liten plutt. Han är pappa till kattungarna i magen på första bilden 
www.mytwiggs.com
Chanan är en förebild! Han tar fantastiska kattfoton! Oavsett hur bra våra egna foton blir så är jag sugen på att låna fotografera några av mina hos honom nästa gång han kommer till sverige :)
Här är en annan katt som är fotad av chanan. Katten tillhör en av mina vänner.
www.mytwiggs.com
Har han någon hemsida? :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jamen visst! Glömde jag det?
Här är den!
www.mytwiggs.com
Vad härligt! Blir riktigt inspererad
jag tror jag ska bygga någon sorts studio snart men jag vet inte riktigt hur, det måste få plats både hund och katt i den och gärna nertagbar eftersom jag inte har världens största lampor. Får man fråga vad de hela paketet kosta och om det får plats en hund där? var köpte ni paraplyerna?
Ursäkta jag bryter din tråd lite, jag är bara extremt nyfiken 
Mvh. Ida Lundahl
Bilderna är riktigt fina, det enda jag stör mig på är att i #1, närbilden, så tycker jag att du har för mycket "space" mellan öronen och toppen av bilden, det hade blivit snyggare om du hade riktat kameran lite mer ner, så du fått med lite mer av kroppen istället för ingenting ovanför öronen:P
Haha detta är vad jag tycker iaf, brukar störa mig på tex min mamma som alltid tar foton där huvudet på en människa ligger i mitten, man ser pyyytte lite av kroppen och hur mycket som helst av luften ovanför:P
Nu är detta aningen OT i denna tråd men ni lär ha noterar att Kisis mage är lite rund på bilden… Nu har hon fått sina bebisar! 
5 st ungar blev det och denna lilla plutta heter S*My Twigg´s ChopperChickInZombieTown
www.mytwiggs.com
#16 Nej men gud så roligt, grattis får man ju säga
Kattungar är så underbart söta 
Mvh. Ida Lundahl
# 18 Fin bild! Synd att inte hela hunden kom med på bilden, det hade jag gillat skarpt!
www.mytwiggs.com
Kattungarna hart öppnat sina ögon nu! 
www.mytwiggs.com
Var tvungen att ge dem lite stöd med händerna… Nästa gång ska inte mina nävar vara med i bild! 
www.mytwiggs.com
# 24 Tack
Ja… Tyvärr.. det är lite dåligt ljust i rummet, men vi har en studio med bra belysning där man slipper blixt också…. dock inte något för såhär små kattbebisar…
www.mytwiggs.com
#19 tack, har bilder med hela henne fast det fick bli på tjockis huvudet :P
Jag har också problem med ljuset när jag fotar inomhus, och har en väldigt, väldigt sålig digital kamera när jag fotar. Så jag att upp allting utomhus, dock lite kallt i nu men.
Jätte söta små kattungar. :)