Kritik: Höst-Hund
Hej!
Tog några bilder på min hund idag som jag gärna vill ha kritik på. Bilderna är helt obeskurna och har endast lagt till liiiite kontraster i bilderna.
Bild 1 - Hon satte sig så fint här i vår "jordhög" (vi bygger hus) så jag tog några kort och blev ganska nöjd med detta. Gillar den svaga hösten i bakgrunden men som ändå inte stör.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Bild 2 - Även här sitter hon fint i gräset. Bilden är något ovanperspektiv pga. jag just nu har skadat båda knäna så det är svårt att böja på dem och om jag hade satt mig ner hade jag satt mig ner i gega så bortsefrån ovanperspektivet.
Mvh. Ida Lundahl
Jag kan bara säga: Jag älskar båda bilderna lika mycket, själv så ser jag inget fel på dem.

Håller med #2 :) Älskar ljuset du fått till!
Tack så mycket båda två, vad glad jag blir 
Mvh. Ida Lundahl
Bild ett - Klassisk rottweiler. Mycket vacker bild!
Bild två -
- Wow!
Underbara bilder :)
Tack så jätte mycket alla
Blir jätte glad av att att ni gillar bilderna.
Mvh. Ida Lundahl
härliga bilder, älskar glimten i ögat på andra bilden.
bra jobbat! 

Jättefina!
Lite kritik ville du ha, och då är det kanske inte bara att det är två bra bilder. Måste dock tillägga: Rottisen är en av mina tre favoritraser vad det gäller hundar, och kommer visserligen aldrig själv att skaffa hund men hade jag gjort det så hade rottisen nog legat nära till hands.
Bild 1: Den lilla biten mark du fått med i förgrunden är viktig för bilden, det blir ett bra djup. Något före motivet, sedan din rottis, lugn och harmonisk ser han/hon ut men ändå med full koll på situationen. Underbar bakgrundsskärpa också. Jag hade nog velat ha huvudet lite längre upp till vänster (hela hunden hade alltså kommit åt vänster då). Vet inte riktigt var du hittade det gröna gräset bredvid hunden i all lera, men det tillför bilden lite färg och bakgrunden har du hanterar bra som sagt. Lite dova färger, kanske skulle du använt svag blixt för att få lite mer stuns i rottisfärgerna?
Bild 2: Inte alls i samma klass som bild 1 i mitt tycke. Det som du gjort bra här är att du fått med glimten bra i ögat. Det ger liv till bilden. Underbara färger också, är det solen (det ser ut som att det faller in vacker kvällssol från vänster) eller har du använt upplättningsblixt? Här tycker jag du skulle haft ett kortare skärpedjup så att bakgrunden försvunnit mer. Nu växer det lite grenar från huvudet på hunden och bakgrunden är lite rörig.
mvh Martin
#10 Tack så jätte mycket för kritiken ska tänka på det till nästa gång 
Bild 1 har lite dova färger som du säger det går ju att fixa i photoshop men jag tyckte det såg för överarbetat ut så jag skippade det, ska tänka på det där men en svag blixt till nästa gång
Bild 2 är helt naturligt (kvälls)ljus i.
Mvh. Ida Lundahl