Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 373 ggr
JenRode
0

Kritik: svart kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min första bild på den här sidan får bli på en svart kattunge.. Vad tycks? :)

Brownie
0

Jättesöt kattunge o fin bild! Tröjan och handen stör lite då blicken dras ditåt. :)

Kan ju dock säga att mina tips är inte så värdefulla som de andras här på sidan då jag aldrig själv lagt in någon här än! :D

IceJossan
0

Söt bild, men det är synd att ena örat är kapat. I mina ögon gör det väldigt mycket på en sånhär bild. Det är heller inte helt bra fokus på ögonen.

Att tröjan (framförallt ansiktet på tröjan!) snor lite uppmärksamhet håller jag med om, men det går att lösa genom att beskära bort en del av vänsterkanten.

Beskär gör man ju efter egen smak, jag personligen gillar att beskära så att det bara blir luftigt åt det håll djuret tittar. Ex på den här bilden hade jag gärna beskurit bort större delen av utrymmet till vänster om kattungen, medan jag lämnat allt till höger eftersom den tittar ditåt. På så sätt får man (tycker jag) mer inlevelse i bilden, eftersom man liksom får följa kattens blick lite. Om du förstår hur jag menar :P Blev kanske lite rörigt Cool

Annars gillar jag bilden, den är mysig :) Jag tycker inte alls att handen stör - den ska vara där så att den utstrålar en "tar hand om"-känsla :)

JenRode
0

#2 jag gillar ckoså konceptet med handen.. Anledningen till att jag valde att ha kvar tröjan var för att den liknar en hårdrock/metal tröja (det är en Satyricon tshirt) och med det ville jag symbolisera att killen på bilden lyssnar på black/death metal men tar hand om en kattunge och det tycker jag är lite mysigt :)

Brownie
0

#3 Ja, budskapet är fint! :)

tsset
0

Perfekt bild med många meningar! Den här ska du vara riktigt stolt över - den talar så otroligt mycket. Ägaren verkar vara en riktig tuffing sett till tröja och handens hårda form medan katten gör en vad man tror är en kontrast - en hårdrockare med en liten söt kattunge. Men tittar man närmare så har han fullt med rivsår över handen och kattungen har lite hårstrån som ligger kors och tvärs vliket avslöjar att den är ondare än den ser ut - alltså ägarens motsats!

Bra jobbat, och att örat är avhugget är absolut inga som helst problem. Tror tom att båda hade kunnat vara avhuggna - plus lite av högra sidan för att få bort luften vid armen och centrera katten lite, och helheten hade blivit bättre. hårt, avhugget, enkelt.

JenRode
0

#5 tack så mycket!  jo jag gillar bilden mycket oxå.. är en av mina favoriter! :)