Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 1724 ggr
denisesalomonsson
0

Kritik - hundbilder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var nyss ute och fotade min hund Diva,skulle gärna ha lite kritik på följande bilder.

1.

denisesalomonsson
0

2.

denisesalomonsson
0

3.

Så, nu får ni jättegärna kommentera bilderna :)

IdaL
0

Bild 1 -  Denna bilden är helt underbar, har inget att säga om den perfekt komposition, ljus, skärpa etc. Har inget att säga förutom att kanske vägen i bakgrunden stjäl liiite uppmärksamhet men det är inte så mycket.

Bild 2 - Även denna bild är super bra. Den gör sig bra i s/v men tror den skulle passa bra i färg också. Jag skulle kanske vilja att du tagit 1-2 steg åt höger så att du fått med mer av den sida som hunden kollar åt. Gillar även här ljuset i bilden. Om man ska vara riktigt petig så skulle du kunna klona bort staketet i bakgrunden men det stör inte ;)

Bild 3 - Denna bilden tycker jag också om skulle dock vilja att hunden kollade snett mot dig istället för snett från dig. Jag gillar kompositionen och skärpan verkar också sitta rätt. Färgerna i bilden är lugna och sköna, bra jobbat.

Jag har inte så mycket mer att säga och hoppas du inte tycker jag varit för hård men du är en super duktig fotograf och har inte så mycket att påpeka i dina bilder, keep up the good work Skrattande

denisesalomonsson
0

Jag stör mig själv på att den attans hunden aldrig vill kolla i kameran haha Flört

Men tack så jättemycket för kritiken!

IdaL
0

#4 Jag tycker det ser så härligt ut när hunden liksom kollar ut över skogen precis som hon äger den Flört

denisesalomonsson
0

#5 haha jo det kan ja hålla med om, men jag tror jag har en bild när hon kollar mot mig haha Skrattande

denisesalomonsson
0

putt, ingen annan som vill ge kritik på bilderna?

[Hilo]
0

Fina bilder, på ettan och trean hade jag velat sett liiite klarare färger kanske, mest för att få fram en höstig känsla som faktiskt yttrar sig i bilderna med färgerna på löven.

Ettan är min favorit, även om jag är en sucker för S/V.
Tvåan har jag inget att säga om, mer än det som redan är sagt Glad

denisesalomonsson
0

#8 tackar :)

Moa-16
0

Älskar dom två förstaSkrattande Riktigt härliga!

denisesalomonsson
0

#10 tack så mkt! :)

Deklol
0

väldigt fina bilder!

denisesalomonsson
0

tack så mkt! :)

tsset
0

Akta dig för linjer som går in i huvud och andra viktiga delar! Eftersom dessa linjer, staket och väg, är så tydliga och dessutom utgör så mycket av kompositionen så stör det mig extra mycket att det skjuter ut ett vitt streck ur öga och nos… hade funkat bättre om staketet fortsatt vidare!

I övrigt har nog det mesta sagts, fint tekniskt men kanske inte hundra i komposition. Det ÄR svårare med en hund som inte vill titta in i kameran(man får mycket gratis av direkt ögonkontakt), men det går! I andra bilden hade som någon nämnt ett par steg åt höger varit önskvärt, se lite mer av kroppen, kanske fått muren som en djup linje och en lite bättre sida av huvudet. Första bilden har hunden bakbenen lite högre, vilket får hennes kropp att se lite fel ut, ialla fall för mig som är van vid hur goldenkroppar vanligen ser ut. Sista bilden har dock en perfekt position av hunden i kropp, huvud och blick!

Deklol
0

jag tror inte det var meningen att hunden skulle titta in i kameran denna gången :) Tycker det är väldigt charmigt när den tittar åt ett annat håll, nästan som om det vore den största tänkaren i världen :) (på bild 3)
Håller dock med om att det var synd med staketet =/

tsset
0

Rättelse/förtydligande i #14:

I övrigt har nog det mesta sagts, fint tekniskt men kanske inte hundra i komposition. Det ÄR svårare med en hund som inte vill titta in i kameran(man får mycket gratis av direkt ögonkontakt), men det går!

Det jag menade med "det går" var med kompositionen, inte ögonkontakten! Kände nu att det blev lite otydligt, för precis som #15 säger så ska det inte vara någon ögonkontakt i dessa. Det jag menade var alltså att det är svårare att komponera om motivet inte ska titta rätt in i kameran, mycket för att det blir mer att tänka på. Ögon in i kameran och bilden är klar, men är ögonen åt ett annat håll blir kompositionen så mycket viktigare. Och detta är inte något jag bara säger, har en av varje typ och den med ögonkontakten är lättare!

denisesalomonsson
0

#14,#15,#16 tack så mycket, ska tänka på det ni har skrivit och jag uppskattar er kritik då jag verkligen vill lära mig mer! Glad

denisesalomonsson
0

putt :)

Fralice
0

WOW - vackra !

1;an ser proffsig ut ! :)

denisesalomonsson
0

#19 oj tack så jättemycket! :D

denisesalomonsson
0

puttar upp den här gamla tråden! Flört

Tiqie
0

Hej :)

Jag tycker att alla 3 bilderna är jätte fina och du har fått jätte fina färger med.

denisesalomonsson
0

#22 tack så mycket!