Bilden är fin, fast det är synd att du har kapat benen så mycket. Sen stör grimman en del också.
Men annars är den fin som sagt =)

Jätte sött föl och kvaliten i bilden är också bra, synd bara att hästen är kapad och den hade nog blivit lite bättre om inte grimman varit med. Men jag tycker fortfarande att bilden är jättesöt!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Är inte min häst så kunde ju inte precis ta bort den… Tack :)
Nu ger jag dig ganska hård kritik eftersom jag ser att du har koll på fototekniken, hoppas det är okej.
Jag tycker bilden är ganska intetsägande. Tekniskt är den bra, Ljuset är bra, skärpan är bra, färgerna är bra, men annars är den rätt "död". Kompositionen är tråkig eftersom hästen är helt centrerad, bakgrunden är ganska tråkig och har en del störande objekt och så känns det som om fotot lutar lite åt höger.
Men som sagt, det känns som om du är duktig på att fota, det gäller bara att tänka igenom bilden. Vad vill du visa för känsla, vill du att det ska vara ett porträtt eller en konsnärlig bild osv.
Okey jo jag brukar faktiskt göra det men den här bilden hade jag tänkt ställa upp i en hästtävling :) Jo men det är alltid bra med konstruktiv kritik!
Jag håller med KickanW om allt hon säger, tycker att du har lyckats bra med det tekniska men självaste bilden är inte så mkt att hänga på väggen. En gyllende regel är att aldrig kapa ben, speciellt inte så det blir korta eller långa stumpar som syns.
Jag tycker du ska ut igen och ta en bild där hela fölisen syns eller ett fint porträtt och ha med i tävlingen istället så är jag rätt säker på att dina chanser att vinna eller bli placerad är mycket större.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#6 Håller hetl med!
//BrightGloria
- Hemsida
#6 Ja det ska jag göra :D

Sjukt gulligt fööl! :D
Jag gillar bilden, förutom det att den är centrerad och att den är ganska kapad.
Annars gillade jag den skarpt! 
omg vilka långa öron! men riktigt söt bild.
stör mig dock lite på staketet…
#10: Har du kollat på datumen? :)
haha jo, jag satt och bläddrade igenom en massa ''äldre inlägg''
De flesta brukar inte gilla att man drar upp gamla trådar, om man inte har något väldigt viktigt att skriva eller om tråden av någon anledning blivit aktuell igen.
Det var ju synd för dom, men det var inte direkt något jag tänkte på när jag skrev det. Jag bara satt och bläddrade bland gamla trådar, såg bilden och skrattade åt den för att den var så söt. sen skrev jag en liten kommentar om den också, jag själv skulle då inte ha något emot om någon annan gjorde så med ''min'' tråd.

Äh, varför skulle man inte få kommentera gamla trådar för? Vad löjligt.
//BrightGloria
- Hemsida
Jag håller faktiskt med!
men nu kom jag på att mitt inlägg #14 lät ganska bitchigt :P Så, förlåt för det

#15 Äh, varför skulle man inte få kommentera gamla trådar för?
Självklart får du det, men i just detta fallet har personen som tagit bilden utvecklats otroligt mycket på några månader och tycker nu den är bilden är kass. Då är det inte så kul att få en massa kritik på en bild man inte är nöjd med och sen länge kastat. Självklart kunde ju #10 inte veta det.
Kanske dags att låsa o ta bort tråden då? Inte så lätt annars att veta….
Såklart man får kommentera… Men precis som Gemela är inne på så är det inte särskilt nödvändigt. Om en person skapar en tråd och vill ha kritik, och inte är nöjd så puttar nog personen i fråga upp den efter ett tag.
Naturligt är ju att man låter gamla trådar hamna längre och längre bak och låter de som är aktuella vara aktuella.
Nej inga trådar låses eller tas bort om de inte strider mot några regler, är stötande eller om trådskaparen i fråna ber o mdet :-)
Man får väldigt gärna putta upp gamla trådar eller kommentera, jag ser inget fel i det. Många bilder som finns på sajten här längre bak är otroliga och skulle verkligen behövas puttas upp så fler får se dem men vill man inte så behöver man inte.
Ibland är det roligt när gamla trådar tittar fram och gör sig påmind igen.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#20 Ja jag tycker det också, sitter ofta o tittar igenom gammalt när allt nytt är tittat på då jag är hyfsat ny här :)
Men om man skulle kommentera nått gammalt vill man ju inte få kommentarer om att man inte borde kommentera för att bilden är gammal o fotografen inte är nöjd längre (som man omöjligtvis kan veta om man läser tråden).
Jag tycker att om man nu verkligen inte ha kritik på sina gamla bilder kan den personen PMa en Sajtvärd eller Medarbetare och be att den personen tar bort tråden.

#22 Men hur mycket onödigt jobb skulle det bli för både sajtvärden och alla medlemmar? ;)
Det är precis som #17 säger och jag själv tycker inte den här bilden är bra längre. Skulle någon kunna låsa tråden?
#23 om det nu behövs så mkt är det ju inte onödigt