Köpa kamera
Jag ska köpa en kamera men har ingen aning om vad jag behöver eller vill ha. Jag tar mest kort på djur så jag behöver en kamera som kan ta skarpa bilder när saker rör sig, lätt att hitta fokus och att det blir realiatiska färger på päls osv. Jag gillar att ta närbilder så det behöver den klara också.
min budget är runt 3000, helst mindre. ;)
Vad kan ni rekomendera, ni som verkar ha koll?
Jag har själv en Canon EOS 1000D som jag är väldigt nöjd med, tar själv nästan bara djur bilder. Har väldigt många "fart"-bilder som har bra skärpa och ser bra ut.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Är det en systemkamera du är ute efter?
Isåfall är det även viktigt att du kollar på objektiv, då det inte bara är kameran som ska bara bra utan även objektivet ska hänga med i svängarna :)
Jag har tyvärr ingen aning alls om vad för kamera som kan passa dig. Det jag kan rekomendera dig att göra är att du går till en fotoaffär eller annan affär där de har kameror så du kan klämma och känna så du hittar ett märke som passar dig, sen när du vet det är det lättare att kolla tex. begagnade kameror då de är billigare och passar din budget bättre.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack för svar!
Så det är ingen nackdel att köpa begagnat?
Jag köpte min första kamera begagnad och det var ju några nackdelar. Men det viktigaste var du att vissa knappar osv var slitna så jag skulle hellre köpa en billig ny. Det finns vissa till bra pris.
När jag köpte min kamera (Canon EOS 1000D) gick den på ca 4500kr Men det var ett tag sedan, så dom är billigare nu. Köpte precis ett "nybörjar" objektiv som gick på 1100kr så det kostar ju om man vill ha en bra kamera och bra objektiv, men det är väl värt det.
Förstår dock att det kanske inte passar din budget men komma runt lite på Internet i olika Webshopar så får du ju mer info :)
ett sånt här paket, skulle det vara prisvärt då, tillexempel?
http://www.blocket.se/ostergotland/Canon_EOS_1000D_24918679.htm?ca=13&w=3
Jag kollade på tradera också, där fanns en sån kamera utan tillbehör och buder låg på ca 3300.
Jag ska kika i webshops! Tack för tipset :)
Det är ett ganska bra erbjudande, jag skulle dock försöka pruta ner det eftersom objektivet du får med inte har någon bra zoom.
Jag köpte som sagt ett objektiv som gick på 1100kr och det är en 55-200mm.
Frågan är i vilket skick kameran är eftersom den är begagnad.