(M) Kritik- Insekter

Putt :)
Fina bilder på en humleblomfluga (Volucella pellucens) och en vitfläckig guldvinge (Lycaena virgaureae). Jag är dock inte helt förtjust i att blanda färg och svartvitt, utan hade gärna sett guldvingen mot en grön bakgrund. Men smaken är ju som baken…
Olle
Jag tycker att det är roligt med en "blandad" bild. Särskilt när det visar på en speciell egenskap. Dock tycker jag att du ska försöka flytta fjärilen mot något av vänsterhörnen för att komma ifrån centreringen. Det ger bilden ett intressantare intryck.
HH

Jättefin bild! 
Olle
#5 Jag ser det som en förbättring. För att nu gnälla lite till så ta bort en smula nertill.
Ett par cm (på min 17"-skärm). Men det är i mitt tycke.
Vi får se om det finns andra åsikter.

Jag är inte heller ett allför stort fan av att blanda färg o s/v.
Tror också att bild #0 hade blivit intressantare i färg. Den sitter ju trots allt på en färggrann maskros.
Annars fina bilder!

#9 Okej :) Ska se om jag hinner lägga upp en bilkd på den i färg. Det är föresten ingen maskros, det är nåt ljuslila blomma (har ingen aning om vad den heter?) :P

#10 haha okej då hade jag fel. :) Men lila är ju också en fin färg, du kan ju öka kontrasterna lite så den blir intensiv :)
#9 Blomman är en åkervädd. 
Olle

Har lite svårt för blandad färg och svartvit när det som är färgat är skarpt i färgen. Har även väldigt svårt för när man drar upp kontrasten för mycket. Kan se lätt onaturligt ut.
Annars tycker jag om båda bildernamen kan tänka mig ett jag uppskattar orginalen bättre.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler