Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 641 ggr
Animal-3
0

(M) Kritik - Hundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt försök, jag är nybörjare och vill ha lite kritik på dessa hundbilder.

Detta är en bild jag fick fota åt en tjej som ville ha lite bilder på sin charmiga vovve.

Animal-3
0

En till på honom.

Animal-3
0

Och den sista en bild jag tog i stallet på fasters vovvar som jag lekt lite med den bilden.

selfrejection
0

Jag tycker att alla tre bilderna är väldigt fina porträtt. 1a och 2a bilden skulle jag vilja ha lite mer kontrast i, hunden smälter nästan in i bakgrunden även om den är grön och hunden inte är det. Tredje bilden kanske man kunde beskära så det vita i överkant försvinner så man får mer fokus på hundarna :)

KickanW
0

Du ser absolut inte ut som någon nybörjare, måste jag få säga.

Första bilden fastnar mest hos mig, den är superbra! Snygg skärpa, bra färger, fin komposition och snygg pose hos hunden. Jättebra porträtt trots att hunden inte tittar in i kameran.

Andra bilden tilltalar mig inte alls. Hunden är för bortvänd och den känns lite tom på något sätt. Har svårt att sätta fingret på vad som är "fel".

Tredje bilden är speciell. Häftig effekt när den beiga hunden får ha kvar färgen. Spännande komposition. Tycker att den vita himlen i bakgrunden förstör lite, det snor fokus.

Animal-3
0

#3 Tack! Ska prova öka kontrasten i de två första bilderna och klippa lite på den sista.

#4 Tack så mkt. Som sagt ska prova beskära sista bilden.

Animal-3
0

Bild 1 med högre kontrast. Ökade den ganska regält bara för att få en tydligare skillnad.

Animal-3
0

Bild 2 med ökad kontrast.

Animal-3
0

Sista bilden beskärd. Blev trassel med ram och grejer men kanske gör en ny vertion en annan dag.

Animal-3
0

Slänger in enannan också. Detta var hundägarens egen favorit. Tagen inom hus i mörkt rum, där av kvaliten.

KickanW
0

Jag tycker att fotona blev sämre med den ökade konstrasten, tyvärr. Gillar fortfarande bilden i #0 jättemycket. Men jag har svårt för överdrivet redigerade foton.

Sista bilden blev mycket bättre efter beskärningen!

Animal-3
0

#10 tack ändå för kritiken. Jag håller fortfarande att vänja ögat för vad som fungerar och vad som inte gör det. Antingen är det en smaksak eller så har jag lagt på för mkt kontrast. Tack igen.