Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 632 ggr
annaforsgren
0

(M)Kritik-ankor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite ankor från min skola som jag fotograferade:) Det var mulet ute så det var ganska svårt att få en skarp bild.
Ge gärna kritik.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

annaforsgren
0

Ståtliga djur

annaforsgren
0

tuff fågel

Det var alla =)

KickanW
0

Trist att du inte fått någon kritik!

Bild 1: Jättebra vackra färger och de står så fint fåglarna!
Bilden ser lite kornig ut, hade du väldigt hög ISO? Sen ser det ut som om det är fotat lite uppifrån. Bilder på djur blir oftast mycket snyggare om man går ner till deras nivå helt.

Bild 2: Den här gillar jag. Den bakre anden ser ju precis ut som den främres spegelbild. Stör mig lite på det svarta uppe i högra hörnet som stjäl fokus litegrann. Hade nog beskurit lite annorlunda. Lite för mycket luft upptill och till höger.

Bild 3: Vackra färger och jättebra skärpedjup! Det röda/bruna uppe i vänstra hörnet stör lite, och man ser lite för lite av "stjärten" för att det ska fungera. Den blir också lite ett störningsmoment. Om jag fotat hade jag satt fågeln lite mer i vänsterhörnet - Så att det varit mer luft till höger och stjärten synts mer.

annaforsgren
0

Tack för kritiken, jag förstår precia vad du menar. Här är en helbind på den sista fågeln, blev dock inte lika skarp.

MyTwiggs
0

Underbara bilder, men är det ankor verkligen? Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

HellviHumle
0

#5 Den första bilden är mandarinand (eller anka). Den andra är gäss och den tredje är fasan. Jag tror att det är en röd guldfasan.

HH

MyTwiggs
0

# 6 Ja, just precis! Oavsett vad de är så är de sagolikt vackta och bilderna likaså! Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com