Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 2300 ggr
Animal-3
0

Fota Kaniner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad jag förståt är det rätt många här som fotar kaniner.
Jag själv har en hög kaniner och de har alltid legat mig varmt om hjärtat.
Nu när jag äntligen fått kamera och ska börja lära mig fota skulle jag gärna vilja höra mig för lite.
När ni fotar kaniner, hur gör ni?
Slänger med ett litet hopklipp jag gjort på några av mina kaniner som jag provat fota.
Skriv gärna lite allmänt om när ni fotar kaniner, hur gör ni? vad letar ni efter? hur gör ni med bakgrunder m.m.
Släng gärna med en bild också, förklara hur du gjorde, vad som är bra och mindre bra m.m.
Vill verkligen lära mig detta:)

annaforsgren
0

Jag brukar fota mina kaniner:) den här bilden är ett år gammalt, men ungefär såhär brukar mina bilder bli. Jag fotar oftast utomhus i skogen där de får springa lösa. Då kan jag gå en bit bort så att jag får rätt vinkel och det ger ett naturligt resultat.

jag tycker dina bilder är jättefina. de längst ner ser lite gömda ut och skulle kunna bli jättefina om lite mer av kaninen fick synas i bilden:) Sesultatet blir bäst om det är halvsoligt ute och man har en neutral bakgrund.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

annaforsgren
0

Här är en till bild jag tagit, den är tagen lite över kaninens höjd, men bilden blir bäst om man är på djurets nivå.

har en hemsida med kaninbilder: www.kaninfoto.tk

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jojsan
0

Jag fotar ofta mina kaniner. Jag fotar helst ute på gården med kaninerna lösa så man slipper se sele och koppel med på bilden. Sen brukar jag tänka på bakgrunden mycket också, så det är natur i bakgrunden och inte fotat inomhus med rörig bakgrund t.ex.

Har ibland fotat i en hemmagjord fotostudio men ljuset blir mycket finare och enklare utomhus när kaninerna slipper ha massa lampor lysandes på dem, då kan de tycka det är lite obehagligt och inte vilja bete sig naturliga utan är lite oroliga av sig. Sen ser det naturligare ut också som #1 sa.

Denna bild har jag fotat i höstas när det var fint solljus och lite höstlöv på marken.

Jojsan
0

Här har vi en vinterbild, jag tycker om den för att kaninen blir mycket framträdande eftersom bakgrunden är vit. Sen brukar jag försöka fota när kaninerna står på något intressant sätt och inte bara sitter där, gärna när de ser nyfikna ut.

Jojsan
0

Denna bild är en favorit, fotad förra hösten. Jag tycker väldigt mycket om höstlöven, kaninens uttryck och staketet i bakgrunden tycker jag passar in i bilden.

MyTwiggs
0

Superhärliga bilder!!!! Jag gillar dem skarpt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Mari
0

Jag ändrade din rubrik så den passar innehållet bättre

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se