Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 936 ggr
Hundvalp
0

Canon EOS 1000D

Jag håller på att leta kamera och har fastnat för Canon EOS 1000D. Berätta lite om kameran dem som har den.

Visa gärna bilder som är tagna med dessa kameror.

Hundvalp
0

Ingen ?

Mari
0

Jag har tyvärr ingen erfarenhet utav den mer än att jag tror att 100-serien av canon är mkt bättre. alltså att du får mer för pengarna.

Har själv haft en 350D och har en kompis som har en 450D och jag rekomenderar båda starkt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gemela
0

Min pappa har en 1000D, har prövat att fotografera med den. Jag tycker inte alls om den, svår att fokusera med och får inte knivskarpa bilder där min egna kamera skulle fått det (Nikon D40). Det kan bero på att jag inte är så inne i den, har bara fotograferat med den några få gånger. Men dem få gångera var inte ett +.

[EmiliaHann]
0

Jag håller nog med #2. Dom i 100-serien känns mer.. rejälare liksom. Jag har en 400D och är jättenöjd med den. Har testat en kompis 1000D också och jag tyckte att den kändes grymt liten, lätt och plastig, och det var inte alls som att fota med min 400D, eller någon annan av systemkamerorna jag har fotat med.
Men det är väl iofs kanske en smaksak också, men som Stirrup nämnde, man får nog mer för pengarna om man köper en 350D,400D,450D osv.

Helenas-Margit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en 1000D och jag är supernöjd med den, har prövat lite andra systemkameror men den här passar mej perfekt. den sitter som handen i handsken och den är lätt och smidig, Korten blir bra (även med en hobby fotograf som jag) Och priset är inte allt för högt. SÅ jag tycker den är superbra!

(fotot är taget med min 1000D, andra dagen efter att jag hade köpt den,)

Helenas-Margit
0

kanske bör tillägga att bilden är oredigerad

Trollhassel
0

Jag har 350D och är supernöjd. Den rekommenderas!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

HellviHumle
0

Försök att få känna på de olika kamerorna. Hur de känns i handen och om du kan nå reglagen naturligt. Det är viktigt att den känns bra och att du trivs med den. Tanken är ju att den ska användas och den blir använd om du trivs med den.

HH

[sstorm]
0

Köp hellre en i 100- serien är mitt råd, har själv 300D och 350D, ska dock sälja och uppgradera mig men min kompis har 1000, inget att rekomendera…

Qepta
0

Tycker inte alls om 1000D Har en 400D och ska nog skaffa mig en D90, men du kanske trivs jätte bra med 1000D. Den känns för liten för mig.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Bim
0

Jag har en! och den är toppen! Är riktigt nöjd… Lätt  att hålla på med

[Mharya]
0

Jag har en och den är skitbra tycker jag, är verkligen nöjd. Den är enkel att förstå också, tycker jag. :) Den är den perfekta nybörjar kameran. ;D Och man kan fota med den som ett proffs endå. :D

Är inte så duktig än men du kan hitta bilder från min blogg. ;)

Zakaraa
0

Har en EOS 1000D och har aldrig varit nöjdare, har provat en Nikon hos en kompis men tyckte inte alls att den var lika bra som Canon EOS 1000D.

Jag är jättenöjd med min kamera och jag tror du kommer bli det också.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Amantha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Canon eos 1000D

Jag har en Canon eos 1000D och jag känner att jag har växt ifrån den för snabbt och jag behöver uppgradera mig. Jag har haft den i ett år den 25 december och det är inte så länge, men det var min första systemkamera och jag var nybörjare då för ett år sen.

Canon eos 1000D är en lätt och förstålig kamera för nybörjare. Men nu när jag inte är nybörjare längre känner jag att jag har växt ifrån den och jag vill uppgradera mig nu. Men om du tror att du inte utvecklas så snabbt så rekomenderar jag den varmt. Eftersom det är jätte enkel och det har aldrig vara några problem för mig.