Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 381 ggr
Gips
0

(M) Kritik - 2 skojbilder, hundar..

Gips
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till

[Hilo]
0

Vinklar!!! Kyss

Får jag länka din site på min hemsida?
Måste få dela med mig av dina underbara bilder!

Martin
0

Första bilden är riktigt bra! Gillar hundens intensiva blick på kryptoniten. Perfekt komp. Ovanför hundens vänstra öra (det högra för betraktaren alltså) ser man något, troligen lite päls från ryggen som är belyst. Hade den varit borta hade det varit en fullpoängare, för hunden försvinner så bra i det svarta - men sedan dyker den upp.

mvh Martin

Gips
0

Tack marnyman!;) Ja det är lätt att ta bort den pälsbiten du pratar om. Jag är faktiskt kanske lite slarvig och fokuserar mer på att försöka få till en fyndig, fantasifull bild som inte nödvändigtvis är tekniskt perfekt eller att alla detaljer är optimala, men visst är det nice då bilden är "perfekt", (fast kan en bild bli perfekt förresten ;)). Dock som sagt inte min huvudprioritet. Kylskåpsbilden är en typisk bild av mig. Ljuset på fel ställe m.m. men det är en bild man inte sett 100 varianter på förut av andra fotografer, som tex de vanliga "huvudporträtten" på hundar framifrån som är så vanliga. ;)

Gips
0

Hilo du får jättegärna länka, tack!;) Var inne på din site och såg att du hade en labbemix, ja han såg i varje fall ut som en labrador. Grattis säger jag till det, jag är tokig i labbar ;););)

http://www.acattledog.se

Martin
0

#4 Förstår dig och håller helt med - bilder man inte är van att se är ju också sköna och ger ofta ganska mycket. Kylskåpsbilden är "häftig vinkel", men ger mig inte mycket mer än så. Vilket några av dina andra bilder gjort (de första du publicerade på den här sajten tror jag) - de var också ovanliga men gav mer.

Tekniskt perfekt - nej - mycket sällan. Framförallt om det är en ögonblicksbild så är det ju kanske svårt att sätta tekniken dessutom. Gör man det på arrangerad bild (dvs där man tar om och om och om igen tills den sitter) kan man ju ställa större krav på det.

Nu är väl dina bilder också arrangerade - men som du själv säger - ditt fokus har inte varit det tekniska utan mer helheten - och den är viktigt. Sist men inte minst, så är det ju faktiskt vilken bild fotografen har haft, och vilket syfte han/hon haft med bilden som är det väsentliga för att kunna kommentera en bild utifrån.

mvh Martin

[Hilo]
0

#5 Åh vad kul :)
Fixar det på en gång!

Hehe, hans pappa var renrasig, så han fick väl utseendet från pappsen hans Glad