Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 365 ggr
[WeepingWillow]
0

(L) Kritik Lily

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog den här bilden på min Lily i sin bur häromdagen. Har bara beskurit den lite o ökat kontrasten en aning.

[WeepingWillow]
0

Själv stör jag mig på blixten som reflekterades i hörnet av buren men jag kan inte ta bort det på ett bra sätt.

[WeepingWillow]
0

Ingen? :(

Jojsan
0

Jag tyckte det var en fin bild för att vara fotat i buren, det brukar ofta inte bli så bra i buren. Jag tyckte den röda bakgrunden och spånet och höet passade bra ihop i bilden och det var snygg oskärpa på bakgrunden. Bilden kändes lite mörk.
Har marsvinet röda ögon? Det såg lite onaturligt ut som det kom från en blixt, men ändå inte… Fin placering av motivet och marsvinet gjorde något, var nyfiken, det gör bilden intressantare. I det stora hela, en fin bild tycker jag!

[WeepingWillow]
0

Bilden är lite mörk som du säger, den blev lite mörkare när jag ändrade kontrasten men buren har även en ovanvåning så det är endast blixten som lyser upp då jag fotat på kvällen. (Jag är inte bra alls på att redigera!)

Marsvinet har röda ögon så det blir rött med eller utan blixt men det vill jag inte redigera bort eftersom det är ju hon :) Hon har rubinögon så de är ganska mörkt röda.

Tack för kritiken :)

Jojsan
0

Ja, jag tänkte på det med ögonen, om hon har röda ögon så ska det ju vara så. :)

MyTwiggs
0

Åh, jag gillar bilden och marsvinet! Charm!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[WeepingWillow]
0

#6 Tack :)

Ja hon är så himla tacksam att fota, väldigt fotogenisk! Har 2 andra marsvin också men den ena ser ut som en limpa o den andra som en mörk hårtuss på kort så dom blir inte så varierande dom korten haha. Jag tycker korthåriga marsvin är lättare att fota på ett mer intressant sätt då man ser mer av kroppsformen. Sen har Lily så himla söta miner hela tiden, hon stänger sällan munnen haha.