Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 1155 ggr
Deklol
0

(H) Kritik - Ansikte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fjärilsansikte, Påfågelöga. :)

HellviHumle
0

Den ser död ut! Annars är den ju tekniskt bra. Knappast söt men gör sig bra på bild.

HH

Deklol
0

Det satt en massa fjärilar uppe på min polares loft och övervintrade, det var svinkallt där inne. Eftersom insekter är växelvarma djur gör kylan att dom blir "slöa". Ingen av fjärilarna rörde på sig, så jag vet inte om dom var döda eller om dom "sov". Denna var den enda som hade slagit ut vingarna, och den satt på en bjälke.

#1 Tack :)
Att den ser lite död ut beror kanske på benens hållning? Eller hur menar du?

HellviHumle
0

#2 Ja, benställningen ser onaturlig ut. Det andra som slog mig var att antennerna ser ut att vara av. Kolla i fullstorlek. Jag tycker att det, i så fall, förtar lite av bildens styrka men jag gillar den ändå. Har du några data? Det finns ingen Exif med i bilden.

HH

Deklol
0

Hmm ja var antennerna är har jag ingen aning omObestämd antingen har han förlorat dom under sommaren eller så är dom böjda bakåt. Man ser ju inte antennfästet på denna bilden.

Lite data:

Kamera: Nikon D60 Slutare: 1/200 Blixt: Ja (Full Power) Bländare: f11 ISO: 200 Vitbalans: Flash Objektiv: Sigma 105mm Stativ: Nej Fokus:Manuell Sammanlagt fyra exponeringar.

Har säkert glömt något xD

Gips
0

Kul "monster"-bild!;)