Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 537 ggr
Tiqie
0

Bra Kamera

Hej (:

Skulle någon kunna ge tips på en bra digital kompakt kamera? :P ska skriva vad jag vill att den ska ha för "egenskaper" så det är lättare att hjälpa/veta.
Vill helst att den ska ha minst 7 megapixel | kunna ta bra/skarpa bilder även om saken rör sig | kunna få fokus på närbilder och få vackra bilder på hav osv.
Jag brukar fota djur/natur.
Har ni något tips på bra kamera? :P

//Tiqie

Tiqie
0
Tiqie
0

ingen? har hittat tre till men jag vet inte riktigt vilken som är bäst/bra :/

Mari
0

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Har du frågat inne på foto.ifokus? De kanske vet bättre?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Spannarboda
0

Jag tycker att min kamera passar in super på din beskrivning, inte så skröppens dyr heller :) Det är en Fujifilm Finepix S1000fd

Tiqie
0

#3 - Tror att jag frågade där också,ska kolla snart :)

#4 - Okej :D Ska kolla direkt :D

Tiqie
0

#4 - Den verkar bra eftersom den har 91/100 :) Kan du berätta lite om den i ett meddelande :)

Spannarboda
0

#6 - Finns inte mer att berätta än att den är superbra när man lärt sig hur man ska andvända inställningarna xD Inte nå avancerad heller :P

Tiqie
0

#7 - Det är bra att den inte är så avancerad x) Har den dubbel bildstabilisator? så att bilderna inte blir suddiga så lätt? :)

Spannarboda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 - Kan ingenting om sånt, bara man inte skakar själv så är kameran bra :) inte lyckats fått nå suddiga bilder hittils iaf när jag haft stativ :)

Bilden är tagen av mig med den kameran :P

Tiqie
0

#9 - Du har en jätte söt kanin ialf :) det är det att jag har en chinchilla och han är aldrig still,så det är därför jag vill ha en kamera med dubbel bildstabilisator eller så att dem inte blir suddiga,ibland blir han som ett spöke på korten :P

Spannarboda
0

#10 - Mjo, jag förstår det xD Min hund blev så med min förra kamera, passade sig aldrig att få ett kort så man såg att det va en hund och inte en dammtuss xD Haha Förrästen, tack :)

Tiqie
0

har någon fler tips? :)

Tiqie
0

Har hittat en från samsung också,men vet inte hur bra den är? ngn som kan hjälpa? :P

http://www.samsung.com/se/current/campaign/wb550/site/index.html?pid=se_banner_wb550_10050

Den har dem här sakerna (står det)
¤ 24 mm vidvinkelobjektiv
¤ 10 x optisk zoom
¤ Dubbel bildstabilisering
¤ Personliga inställningar?
¤ 12,2 mega pixlar
¤ Videoinspelning i HD
¤ Ansiktsigenkänning
¤ Hög känslighet med ISO 3200
¤ Retuschering
¤ Självporträtt och Angle guide
¤ Smartalbum och papperskorg
¤ 3" LCD / 2,7" LCD
¤ Smart auto
¤ Inbyggd HDMI CEC-anslutning

Den har ganska många "egenskaper" vet inte om kameran passar mig? :P

Tiqie
0

Någon som skulle kunna vara snäll och hjälpa? :)

KadjaNina
0

Jag ska få denna i julklapp, en avant S12. Har inte fått den ännu så kan inte säga min personliga åsikt. Men ta en titt kan du ju göra :)