Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 644 ggr
KarolinaNowak
0

Drömliknande bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill jätte gärna få konstruktiv kritik på dessa två bilder. Vad kunde göras bättre? Vad gillar ni med bilden? Vad kan jag tänka på till nästa gång? Hunden på bilden är min egna, Kiwi.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

KarolinaNowak
0

Bild 2.

Varma Hälsningar

ElinH
0

Jag tycker de är jättefina och har inget att tillägga =)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Malin3033]
0

antingen ser jag som en kratta eller så tycker jag att bild 2 är något suddig. även bild 1, dock inte ansiktet

Zabbio
0

Bild 2 säger mig inget speciellt. Men bild 1 var ursöt! Känns lite suddig/redigerad, men inte så att det stör. Det ger en viss känsla. :) Soffans färg är fin mot hunden fast kanske ''vecken'' i den stör lite. Men det är ändå ett fint val som bakgrund.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Olysios
0

har du kört någon slags suddning på dom .. det vita känns lite utsmetat eller något :) härliga bilder annars .. ingen direkt kritik .. lite överexponerade bara men inget fel i dessa bilder .. de funkar

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Anken
0

jag tkr om båda bilderna, det är fint med "glowet" alltså att dom ser ut som att komma från en saga med det lite suddiga :) hade du ett spec. filter lr gjorde du om i photoshop?

KarolinaNowak
0

Ja, efterbehandlingen är gjord bla i photoshop. Lite komplicerat att förklara hur, då det är ganska mycket som ska göras för att framhäva den effekten.

Varma Hälsningar

Mari
0

jag tycker de var bra ^^

men för att få fram mer dröm ut bilderna så tycker jag du skulle få även de lite av de gråa i pälsen att lysa upp lite mera, inte lika mycket som det vita men mera så man inte ser detaljerna så bra.

älskar ögonen på bild nr 1 :D Jättevackra!

Sen bild 2 skulle du kunna räta upp lite mer för den känns sne.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mysterious
0

tkr att bilderna är helt perfekta =D
jättesöt hund ;)

Fiaa2
0

Jag tycker bilderna passar i lite suddighet. Hunden är ursöt, ja helt enkelt lyckade bilder.

fotokrafs
0

Första bilden gillas.. Skrattande
inte överförtjust  i Orton-liknande-effekt dock.

Kratin-98
0

vad jätte fin hund och katt! Gillar så skarpa bilder!

[Hilo]
0

#7 Trodde det var Diffus glöd, vilket ger samma effekt och är bara ett klick typ. 
Sista bilden var söt, passar med redigeringen. Glad