Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 2728 ggr
Juicy
0

(M) Kritik: Katt i snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då min katt älskar snö passade jag på att fotografera honom igår. Är medveten om att bilderna är en aning underexponerade. Vill gärna höra era åsikter!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Juicy
0

Bild 2

ronjanyman.se

Juicy
0

Bild 3

ronjanyman.se

MyTwiggs
0

Älskar första och tredle bilden! Bild 2 tilltalat mig inte lika mycket, men den är också bra. Kanske är det hur bild 2 är klippt jag inte riktigt faller för… Hmmm…. Får liksom en känsla av att den där framtassen är kapad under snön, men så är ju jag van vid katter med en meter ben ;)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Gips
0

Den första är ju grymt bra!!! En vägghängare helt klart!;)

Kratin-98
0

Superfina bilder! i allafall den första var supersnygg! Den ser ju ut som en panter!

Juicy
0

Tack ska ni ha allihopa Glad

ronjanyman.se

Metinia
0

Härliga bilder! Jag håller dock inte alls med om att de är underexponerade. I alla fall, här kommer lite kritik till var och en:

Första: Underbart fångat - perfekt i steget. Kattens blick och uttryck är riktigt snyggt! Bra ljus, bra skärpa och framför allt riktigt bra färger tycker jag. Bilden i sig är ganska entonig i färgerna, vilket är väldigt snyggt tycker jag. Men bäst av allt är kattens ögon som kommer och bryter det hela, riktigt snyggt! Bra skärpa och bra jobbat med bakgrund. Även riktigt bra att du är i kattens nivå, jag gissar att det inte var varken lätt eller roligt när det var så snöigt. Kanske att bilden ser aningen brusig ut på katten, men det är svårt att avgöra på en så liten variant så jag kan inte säga något säkert. I alla fall en grymt bra bild!

Andra: Snyggt porträtt! Bra färger (samma som förra där med ögonen). Katten är snyggt placerad i bilden men lite mer luft under katten skulle inte skada. Känns som om du har hamnat lite längre upp än katten nu och tyvärr blir det inte riktigt lika snygg vinkel då som på förra bilden tycker jag. Bra exponerat, det är svårt med snö. Ev att snön är lite överexponerad av bit bakom katten, men det gör inte så mycket. Katten har lite konstigt och klumpigt steg, inte jättesnyggt tyvärr, men ser ändå okej ut. Bra skärpa.

Tredje: Bra skärpa och fina färger. Dock ser kattens pose lite konstig ut och jag är inte helt förtjust i ansiktsuttrycket, men det funkar. Kompositionen funkar, även om jag skulle önskat lite mer luft till vänster i bilden. Ett bra porträtt, även om jag inte tycker att det är lika bra som de andra två bilderna.

Över lag väldigt bra jobbat! Du är duktig på att exponera i snö!