Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: djurfoto-ifokus
Läst 674 ggr
Mari
0

Veckans Fråga: Vilket är ditt...

Vilket är ditt favoritdjur att fotografera?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Mitt absoluta favoritdjur är just nu KATT. De gör aldrig som man vill och är en riktig utmaning att få bra på bild. Jag gillar utmaningar.

Annars gillar jag väldigt mycket att fotografera hästar, hundar och marsvin också. Favoritdjuret brukar variera ganska ofta men har varit katt väldigt länge nu

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zvintos
0

Favoritdjuret att fotografera har alltid varit kanin.
Men sen ligger kaniner mig väldigt varmt om hjärtat också. Glad

Metinia
0

Katter och hästar. Det är de djur som jag har fotat mest. Hästar så har det blivit många ridtävlingar och liknande, även en del hagbilder. Katter är också underbara att fota, framför allt om de är på lekhumör. Grannen har skaffat en jättesöt vit katt med jättefina ögon (katten är en odd-eye, :)) och den är helt underbar att fota!

Hundar och kaniner är ganska kul också. Hundar är ändå relativt lätta tycker jag, de kan man ju ofta "säga åt" vad de ska göra (eller säga åt husse eller matte vad man vill att de ska göra), men tyvärr har jag inte "tillgång" till någon hund direkt. Kaniner är sååå söta (har en själv, ;) ) men de är svåra för de gör aldrig som man vill tycker jag…

NettanLindholm
0

hästar, lätt! De är oförutsägabara och väldigt nyfikna av sig! Lätta att busa upp med små medel och blir nästan alltid fina på bild oavsett hur de ser ut, men ändå en utmaning att komma dit !

Dorkiis
0

hästar och katter, men det blir klart mer katter eftersom jag har två stycken här hemma =)

Jojsan
0

Hundar, kaniner och fåglar tror jag. Men det blir mest kaniner eftersom det är dem jag har lätt tillgång till.

Fnyan
0

Kanin, kan bero på att jag inte skulle klara en enda dag utan mina älskade kaniner! Haha :)

Renar är också ganska roliga att fota, dom är finare än vad många tror, kollar man noga på bilderna på renar inser man tillslut att dom är vackra.
Ja, jag har stuga i en liten by vars grannarna är mina kusiner och renarna går på gården dagligen ;)

Brownie
0

Hundar o kaniner,annars gillar jag rådjur och fjärilar då har man ingen tid att ställa in kameran :D

[Hilo]
0

Hundar!
Det är något jag alltid fotar om jag får chansen..
Ibland blir det riktiga seriösa bilder, och ibland "snap shots" Cool

Martin
0

Rovfåglar, rådjur. Hjortar har jag bara fotograferat ett par gånger då de inte är speciellt vanliga i min "absoluta närhet" men är en utmaning. Har en fundering om att ge mig på dem under 2010 :o)

mvh Martin

KickanW
0

Råttor - De har alltid så roliga saker för sig!

[Ebfotograf]
0

Hund - Favoritdjuret är ju hund & man har ju hund själv och alla andra kompisar har ju det också.

Maiae
0

Jag gillar nog mest att fota fåglar och kaniner, det är nog det jag fått bäst resultat i i alla fall :)

Mvh Maia

minkaninester
0

Favorit djuret är hästar. Älskar deras utstrålning för de ser alltid så fridfulla ut och man kan fånga så sjukt häftiga saker på bild!

Nr två är nog kaniner! :D

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Trollhassel
0

Spindlar. :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnaCDSG
0

Hundar som leker.

För att det blir så olika bilder varje gång, man har ingen aning om vad man kommer att få för bild innan man tagit den.

Ofta blir det roliga miner eller "mitt i en rörelse"-bilder, och det är en liten utmaning att hinna med när hundarna springer och att snabbt kunna få bra skärpa.

Hundar som är stilla är inte lika kul att fota, då är katter roligare isåfall!

Julia-Sirocco
0

Jag har två favorit djur just nu. Det är hund och häst.

Jag har en hund hemma som är hur roligt som hälst att fota. Man vet nästan aldrig vad som kommer hända och hur bilderna kommer se ut. Hon kan vara fin i nån sekund och man kanske får en bra bild där och sen springer hon och hoppar. Min lilla galning

Sen har jag alltid varit intresserad av hästar så att fota dom är naturligt för mig.

Mysterious
0

Jag gillar att fota alla djur typ :) men oftast fotar jag kanin och hund. på sommaren hästar ibland :) men mest gillar ja fota vilda djur,som fåglar,harar rävar mm.

Amantha
0

Som det ser ut just nu så är det hästar som är favoritdjuret att fotografera men det blir mer och mer katter också som snart kanske tar över hästarnas plats? Eftersom att jag själv har sex katter :)

/Amantha www.amandabernstrom.tk