Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 521 ggr
[IsabelleA]
0

(M) Kritik Snöfotografering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute för ett tag sedan och fotade min prins när han lekte i snön. Jag vill jätte gärna ha konstruktiv kritik och veta vad jag kan göra bättre och vad jag gjorde bra.
God Jul och Tack på förhand Skrattande

[IsabelleA]
0

Haha, han tycker om att äta snö också.

[IsabelleA]
0

:)

[IsabelleA]
0

Här är sista bilden. Hoppas att det inte blev för många att kommentera nu, ursäkta för det i så fall.

[IsabelleA]
0

Putt? Glad

Ronja06
0

Vilka härliga bilder! Jag är nog inte ensam om att tycka om dessa? ;)

Bild 1: Underbar skärpa och färger! Tycker om vinkeln den är fotad ifrån (ögonhöjd med den snygga modellen), gillar väldigt mycket den oskarpa bakgrunden, vilket har resulterat lite extra "liv" i bilden. Jag skulle dock tatt bort en del utav bakgrunden igenom att beskära lite på vänster kanten, och ovan. Jag tror den hade blivit lite mer "stabil" och inte blivit så ojämn. :) Jättefin bild!

Bild 2: Har ungefär samma som ovan att nämna. Här tycker jag dock att man inte behöver beskära fullt så mycket som på bild nr1. :)

Bild 3: Jag tycker om solen som kommit in i den här bilden, vilket ger lite värme även i snön. Som naturbild är den här helt underbar! Personligen tappar jag bort mig lite då hunden kommer in i bilden, hunden försvinner en aning bland det andra och det är lite svårt att veta vad man ska fokusera på. Men den är väldigt harmonsik. Igentligen inget negativt att säja. :)

Bild 4: Har inte så jättemycket negativt att säja om den här bilden heller. Skärpan är perfekt likaså ljuset. Det enda som jag kan nämna är att jag tror det hade blivit bättre om du kapat en liten bit utav höger kant. Så att det ljusa partiet som uppstått då hunden gått försvinner. :)

Mvh Emelie Förlägen