Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 409 ggr
[Ebfotograf]
0

(M) - Snöhund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag fotade min hund i den ganska ljupa snön idag. Jag vill gärna ha lite kritik på dom 2 bilderna jag har redigerat lite lätt.

Tryck på bilden för en rättvis bedömning

[Ebfotograf]
0

Ganska bra bild tycker jag men horisonten är lite för sne

[Ebfotograf]
0

Putt

[Ebfotograf]
0

Putt..

Arkan
0

otroligt söt hund för det första!
Men till bilderna då. Den första är riktigt fin. Hundens valpiga, rastlösa uttryck. Diskret bakgrund som smälter bra in med snön. Bilder tagna mot husväggar är ingen favotit för mig men i det här fallet stör det inte alls. Däremot tycker jag färgerna i bilden är otroligt tråkiga och dassiga, finns ingen riktig skärpa heller. Det ser ut som en svart hinna framför bilden om du förstår vad jag menar? Lätt fixat i photoshop med "auto"inställningarna. Titta själv :). Hunden är inte heller centralt placerad, det var faktiskt lite störande. 

Den andra bilden är inte så charmig. Den är sne, och det syns ganska tydligt på väggen i bakgrunden. Bilden är också lite fotad uppifrån som igentligen inte är en sådan hit.

Men tills nästa gång kan du tänka lite på bakgrunden. En rörig bakgrund kan förstöra en hel bild. I detta fallet var den okej, men kan definitivt vara bättre. Och än en gång. Dösöt hund.