Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 881 ggr
Mari
0

Drömobjektet att fota?

Vad är det som ni drömmer att någon gång få fotografera?

Är det en speciell kattras? Någon såndär cool actionbild på en häst i full galopp? Eller kanske bara fånga den där fina känslan då ett barn kramar om sin kanin?

Berätta!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Ebfotograf]
0

Drömobjektet just nu är hela min hunds släkt på en bild i ljup snö när dom springer i fullfart. Snön flyger runt :)

Det är drömobjektet just nu.

Metinia
0

Ååh, det skulle nog vara en hund eller en häst som sprang livfullt mot mig, både i ett fint sommarlandskap eller i ett vackert vintrigt snölandskap. Men det är inte helt lätt att hitta sådana objekt, framför allt snö är lite klurigt här i Gbg… ;)

[Hilo]
0

Drömobjekt vet jag inte, men jag har en ide jag väldigt gärna vill göra.

Min sambo, i en mörk vinterbild med två helkuperade dobermannhundar i koppel.

Svårt att få en bra förklaring, men det är något jag vill göra.
Tyvärr känner jag bara en helkuperad dobermann i närheten… Haha.

HellviHumle
0

#3 Photoshop?

HH

[Hilo]
0

#4 Du menar fixa in en dobermann till?

Klippa in samma hund alltså?

Nej, vill inte hålla på så.
Jag är lat och orkar inte krångla mer än nödvändigt när det går att fixa på andra vis :)

HellviHumle
0

# Nej, jag menar att du kan "kupera" svansen med PS! Då kan du ha med två på bilden och bara fixa svansen. Men då kanske det inte är drömbilden längre.

HH

[Hilo]
0

#6 Helkuperad innebär svans och öron Flört

HellviHumle
0

#7 Hmm, tänkte inte på öronen. Du får "låna" öronen på den andra.Skrattande

HH

[Hilo]
0

#8 Hmm, kanske det :D
Bilden ska ju vara rätt mörk, så en sådan inklippning vore inte helt omöjlig..

Martin
0

Ett kollage med "De 5 stora". Givetvis både de "riktiga Big Five" (från afrikas savann, men mer realistiskt (men svår och fortfarande rätt långt borta) är de 5 stora i Sverige (Björn, Varg, Lo, Järv och Människan). Givetvis i frilevande natur (ja, människan kan ju vara ett stadsbarn och behöver inte vara någon skogsmulle).

Av de 5 är nog Lodjuret det som fascinerar mig mest.

Närmre i tiden ligger nog bilder på kungsfiskare som fiskar, eller havsörn. Men även det, ligger nog lite framåt i tiden.

Men det skulle ju vara drömmen…

mvh Martin

KickanW
0

Måste det vara djurfoto?

Annars skulle jag nog vilja fånga en avgörande politisk händelse på ett konstnärligt sätt. Alltså lyckas på till en riktigt bra bild när människor protesterar mot något stort, när en stor politisk skandal sker eller liknande.

Mari
0

#11 Jag hade tänkt det eftersom vi är inne på djurfoto Flört

Jag själv vet inte riktigt vad drömbilden är, det varierar rätt kraftigt. Men det hade varit trevligt att få någon såndär kanonbra studiobild på något djurslag eller kanske nu när snön är här en såndär stämningsfull bild på en häst i full galopp i djursnö kanske Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

#12: Okej. Fast så självklart är det inte, många av trådarna här handlar om foto i allmänhet :)

Drömbilden med djur är nog att komma nära något stort vilt djur och fota, elefanter eller tigrar kanske. Gärna något vackert som en mamma med sitt barn eller så.

Mari
0

#13 Okej, ska vara tydligare nästa gång :) Men det är ju inte förbjudet att skriva om andra fotodrömmar direkt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Starfall
0

Min dröm är att någon gång få möjligheten att fota en rävfamilj bland blåsippor alt. vitsippor.
det skulle även vara roliga att fota 2 rådjur som "pussas" i ett vinterlandskap. Glad

fia-mia
0

Tror det är en vild varg eller björn i djup snö. Skulle vara skithäftigt, dock hörde jag ylande från skogen idag, så hoppet finns.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

gotlandsruss
0

vet inte riktig en häst i fullgalopp i ett vackert landskap eller en varg i snölandskap:)

fia-mia
0

Havsörn vill jag också fota föresten.

Räv med, för att för några år sen mötte jag en hel rävfamilj på min cykeltur och som närmast hamnade jag av en slump typ 7 meter ifrån 2 av ungarna. Eftersom jag inte hade kameran med mig skulle jag gärna fånga den upplevelsen på bild.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Tinwe
0

Jag hade velat fotografera en snöleopard i dess riktiga landskap! :D Men det är inte så lätt det.. haha x) Men något som skulle kunna vara genomförbart skulle isånnafall vara en hamsternos som är så pass nära att man verkligen ser alla dess morrhår och allt Oskyldig

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

halloonsodaa
0

Hästar är alltid det bästa objektet:D

Tinwe
0

#20 Det är nog från person till person :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Zabbio
0

Jag hade gärna haft ett foto på mig och min häst, vid en sjö eller en skog/vackert landskap, med hästen liggandes eller bugandes (beroende på miljö) och mig i lång kjol. Kanske sittandes barbacka och tränslöst. :)

Nu är det iofs inte jag somkan fota det.. men det brukar vara jag som ställer in kamera och väljer miljö, sen är åpappa snäll och tar fotona. :)

Sen måste jag ju lärra Crow buga och ligg då..xD

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.