Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 491 ggr
Moalinn
0

Min Nikon D60

Hej!
Jag köpte mig en Nikon D60 för ca 4 månader sedan nu.. alltså i oktober. Har reagerat på att den var seg när den skulle ta serietagning typ och att själva objektivet låter när man tar kort med blixt och det är när VR är på.

Men nu har jag entligen varit där vi köpte kameran och pratat med de. Han i kassan kollade på kameran, ändrade inställningarna och så kunde den ta 10 bilder på rad ist för 4 :O
Så det gick väldigt fort. Men jag tänkte inte på att berätta om själva objektivet som låter. Funderar på om man ska göra det eller inte.. Jag stör mig otroligt mycket på det och det gör även andra i min omgivning.

Men den viktigaste delen är löst iaf! Eller ah, om nu serietagning (?) är jätte viktigt , det vet jag ju inte. men det måste ju fungera ändå.

Ville bara skriva av mig, jag känner mig så stolt!
Fast ändå inte. Då jag hatar kameran även om den ska vara jätte bra enligt mååånga!

(Fråga inte varför jag köpte en D60 när Man kunde köpa en D3000!)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Vad bra att det gick att lösa.
Jag tycker att du även ska gå tillbaka och fråga varför objektivet låter så mycket, det kanske är något lätt fel att fixa?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Pandy
0

Ja trodde bara man kunde ta 4st i serietagning…tror de stod så…har väl fel dåXD
Min D60 tar bara högst 4 i serietagning, men använder de ändå aldrig så de va det sammaX)

Moalinn
0

Jo, jag kanske borde fråga varför det låter så

Vad jag vet är det 3 bilder/sek och den ska kunna ta upp mot 100 bilder på rad ;)
Tror Det är så iaf.. men om det är det du menar, det vet jag inte :P

Medarbetare på Djurfoto

Tislan
0

Alltså, jag tror inte att du hade kunnat få ut som mycket mer av en D3000.

D3000 är en  uppgradering av D60 där dom lagt till fler knappar, större display ,en till megapixel och 11-punkts AF. Du hade inte vunnit så mycket mer på D3000.

Mari
0

Vad är det för objektiv du har? Det kanske är autofokusen som låter? Den kan låta som ett helt ånglok på vissa modeller så att folk tittar konstigt på en har jag märkt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moalinn
0

okej

Medarbetare på Djurfoto