(M) Studiomodell
Jag gav mig på att försöka fota mina små kattungar. Någon som har tips om hur bilderna kan bli bättre?
Skärpan är lite dålig va?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ingen som hade någon åsikt om de här bilderna?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hej, genrell kritik för alla fotona: Känns lite som att du missat i skärpan, precis som du själv säger. Annars snyggt fotograferat med neutral bakgrund.
Första fotot tycker jag att korgen som katten sitter på borde antingen vara kapad på båda sidor (som bild 4), eller så borde hela vara med (som mittenbilderna). Tycker det ger ett avhugget intryck nu (bild 1 alltså).
mvh Martin
Håller med #1 och dig själv om att skärpan saknas mest i de två sista bilderna tycker jag. Jättesnygg bakgrund men på de två sista bilderna då katten också är vit så känns det som att det är för starkt ljus eftersom den vita pälsen smälter in i den vita baktrunden på vänstra sidan.
Beskärningen på första och andra bilden gillar jag mest, på mittenbilden känns det som det blivit för mkt "döutrymme" runt om katten.
Men annars jättebra, jag tycker att du har lyckats riktigt ordentligt fint med att fånga katterna, de ser nyfikna ut och jag gillar hur det speglar sig i deras ögon
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se