(L)Kritik - Häst
En riktigt fin bild som inte alls ser ut att vara tagen av en nybörjare! Det kalla, frostiga gräset och det varma solljuset uppe till höger ger en fin kontrast. Hästarnas placering på olika avstånd fungerar också fint. Möjligen så undrade jag först vad det var för konstig knöl den vita hästen hade på ryggen, tills jag kom på att det var en annan vit häst längre bort. Och så ger jag en aning minus för de ljusa stråna nere i högra hörnet. Men sammantaget är det en toppenbild!
Olle

Åh tack så mycket:D
Hänvisar även till sidan: hästfoto.ifokus.se
jag får aldrig nog av hästar (aa)
Bilden skulle nog passat sig i stående format och närmre hästen, så lite tightare beskärning skulle varit toppen! Lite synd att hästen hade täcke på sig eftersom att det drar ner helhets intrycket lite. Fin bakgrund, riktigt mysig! Möjligtvis att hästen skulle varit lite mer alert.
Herregud jag kan inte kommentera utan att det bara flyger ut grejer. :P Du får ursäkta mig, tycker det är så kul 
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Eklang, jag hoppas att du inte blir sur om jag protesterar!
Jag tycker absolut inte att bilden ska vara stående, för då missar man det mesta av den fina bakgrunden med det varma solljuset på träden. Jag tycker faktiskt att inramningen är battre än hästen i mitten, som inte behöver lyftas fram mer än den är nu. Linjen mellan hagen och skogen är fint placerad, inte i mitten utan strax ovanför. Den gråa hästen borta till höger ger en fin motvikt till den vita som tittar ut ur bilden.
Olle

#3 Jag blir absolut inte upprörd. det var ju de jag bad om^^ Däremot håller jag nog med OlleA:)
Jag tycker det var en fin bild med vackert motiv och vacker miljö. Frosten i gräset och solen på skogen skapar vacker känsla!
Dock hade jag ändrat på två saker om bilden varit min. Jag hade vinklat bilden lite åt vänster då det känns som om den lutar nu och så hade jag försökt beskära annorlunda. Jag har svårt för bilder där motivet är centrerat. Kanske hade jag kapat lite i nederkanten och vänsterkanten så att hästarna hamnat mer i hörnet.
Den vita hästen är lite överexponerad också (för ljus) men sånt är jättesvårt att få till bra i solljus!
Ja jag hade nog också tagit några steg åt vänster för att få med mer av den vackra bakgrunden där solen lyser så träden får fina färger.
Synd att de vita hästarna är överexponerade och jag tycker också att bilden saknar skärpa (?) fast i sådant soljljus vet jag själv att det är så svårt att få till bra bilder, jag tycker att du har lyckats bra.
Hästen i mitten gillar jag mest eftersom den tittar in mot kameran, den vita till vänster om den i mitten är också bra då den tittar åt ett annat håll vilket gör att man blir nyfiken på även den.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se