(M) Kritik - rådjur i snö igen
Lite synd på skuggan på den första men samtidigt så tycker jag att båda bilderna blev bra. Snön på bild 2 blev riktigt bra, inte allt för utfrätt mer än möjligen på ett par småpunkter, men samtidigt helt utan blåsticket som jag tycker man oftast får i snön. Verkar ju vara underbar miljö/natur i din omgivning, härligt att bo så. Jag blir avundsjuk! :o)
mvh Martin
Tack Marnyman! Visst är det fint här i den bohuslänska skogen. Jag är dock inte ute så mycket nu, eftersom huset är mitt allra bästa gömsle. 
Olle
Fina bilder. Håller med Marnyman om att det är lite synd att rådjuret står i skuggan men det är ändå en bra bild. Lite häftigt att du fick en sådan bild då munnen är öppen.
Den andra bilden gillar jag tyvärr inte så mkt, hade varit mkt mer tilltalande om rådjuret hade gått åt andra hållet dvs mot dig och kameran istället men det är ju inget man kan styra över när det gäller vilda djur :-)
Du har lyckats bra att få fina färger på både rådjuren och snön utan att något av de båda blivit för över - eller underexponerade
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 haha ja och gud vilken bild det där är då! Ser ut som den vrålar! 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jättefina bilder! #1 bilden är ju helt super, hade som sagt gärna sett att den inte föll i skuggan på bilden, men det är ju inte så lätt att be solen /djuret att flytta på sig
Jag har länge försökt att få någon vettig bild på rådjur men har inte varit i närheten av din bild, Jag tycker att den är av "vykortskvalite" om du hade kunna få lite lite mer färg/kontrast i djuret. För mig väcker din bild känslor som glädje/skönhet, Någon annan ser kanske bara mat 
/Uffe
Tack Stirrup och Uffe! 
Olle