Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 660 ggr
Gemela
0

(H) kritik - Snöig Sigge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ganska länge sedan jag la upp något så det är väll på tiden :) Bild tagen när vi hade snö här nere, någon dag före julafton har jag för mig. Hård kritik tack! ^^

[IsabelleA]
0

Jag tycker bilden var något ljus, men det är väldigt snyggt annars! Färgerna är ju bara underbara och hundens uttryck perfekt.
Dock skulle jag gärna vilja se mer av hunden, bilden är lite för tajt beskuren nertill. Annars; skärpan är ju helt perfekt! Snyggt jobbat.

Martin
0

Jag är inte mycket för ljusa high-key bilder, men denna har du gjort bra! Kanske är själva motivet lite för mörkt för att vara riktig high-key, men jag tycker inte hunden skall vara ljusare. Jag tycker kompositionen är kanon - ansiktet i fokus och närbild - då gör det inte mig något att det är en tight bild.

mvh Martin

Mari
0

Najs! Najs!
Riktigt fin bild, denna gillar jag mycket. Tycker om den tajta beskärningen nertill och hunden tittar uppåt till det högra hörnet. Jag gillar speglingar i ögonen och det tycker jag att du har fixat bra med denna.

Det enda jag skulle vilja ändra lite är att redigera bort det röda skenet som kommer ifrån hundens kropp, iallafall dra ner lite mer på den tonen så det blir lite mer vitt/neutralt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gemela
0

#1 och #2 tack så mycket ^^

#3 Själv tycker jag den förra är bättre men blev det bättre så här?

Mari
0

#4 Jag tycker det blev bättre sådär, dock vet jag inte om det är storleken som spelar mig ett spratt eller miste hunden lite färg i ansiktet också? Eller tog du bara bort på kroppen? :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gemela
0

#5 Jaha, läste fel ska fixa det direkt :)

Gemela
0

Bättre såhär? :)

Hannybee
0

Wow, tycker din bild är helt underbar! Skrattande Tyvärr kan jag inte ge hård kritik, finns inget att klaga på. Den överexponerade bakgrunden är skitsnygg och snön+hundens uttryck gör bilden jättemysig.

Gemela
0
# 8 Tack så mycket ^^
Gips
0

Otroligt snyggt, fint redigerad!

Mari
0

Japp mycket bättre! Nu blev det en ännu mer otroligare bild ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gemela
0

Tack så mycket allihopa :D Det värmer!

kareiin
0

rätt ljus bild.. annars jättesnygg gillar verkligen ögonen!

Spectabile
0

Det där blev riktigt snyggt. Skriv ut den i A4-format och häng på väggen Glad