Fotoutmaning #11
Veckans tema är Jullov som får tolkas hur det vill!
Vinnarens pris är att starta en ny tävling med tema och att välja vinnarna. Lycka till!
Du kan tolka det hur du vill, bara det är något djurrelaterat med i bilden. Tävlingen är aktuell i en vecka och avslutas 24 December kl: 00.00. (Ditt bidrag ska vara inlämnat före den 24 December)
Tidigare teman:
#1 - Oväsen
#2 - Vatten
#3 - Lek
#4 - Smuts
#5 - Överlägsenhet
#6 - Färgrikt
#7 - Nyfikenhet
#8 - Äventyr
#9 - Kärlek
#10 - Förberedelser
Denna vecka ---> Jullov
SÅ HÄR GÅR DET TILL FÖR DIG SOM TÄVLINGSLEDARE
* Du väljer ut ett tema för kommande veckas fotoutmaning gärna ett som kan tolkas på olika sätt
* Utmaningen pågår i en vecka så du måste ändra tiderna här.
* När tiden är slut har du 1-4 dagar på dig att presentera vinnarna och gärna en motivation till VARFÖR du valde just de vinnarna.
* Ettan blir den som får starta nästa veckas fotoutmaning.
REGLER!
* Fotot MÅSTE ha en knytning till djurfoto dvs. djurrelaterat.
* Posta ett (1) foto/medlem som ni tycker representerar temat.
* Lägg gärna till information om var, när och hur.
* Personen som väljer temat utser "vinnaren" samt andra och tredje plats, den som kommer på första plats väljer nytt tema och startar en ny omgång.
* Försök hålla tråden så fri som möjligt från kommentarer.
Lycka till allihop!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Härligt tema. Ser inte att det står i reglerna men frågar ändå. Får bilden vara editerad/manipulerad?
**MVH Cerrolyn
#1: Jag ser inga problem med det. Dock kan det ju fortfarande vara bra att komma ihåg att det är en fototävling och inte en manipulationstävling. Jag tycker att det är okej att redigera och retuschera bilden, men helst vill jag inte se ihopklipp utav flera bilder. Vad tycker ni andra, hur vill ni att reglerna ska se ut?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag tycker att vanlig redigering så som att man har ordnat färgerna, satt skärpa och kanske även klonat bort något litet störande objekt ska vara tillåtet. Vi får lägga till det i reglerna till nästa omgång :-)
Stora redigeringar så som att man lägger till flera bilder i en, ändrar färg helt på djuret eller kanske byter bakgrund till en annan bild ska vara förbjudet.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad därför jag frågade då jag trode det var så. Annas hade ju ett julkort varit på plats med detta temat.
**MVH Cerrolyn
#5 Kolla tävlingarna snart så ska du få se något kul ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#2 Jag tycker att det ska räcka med att justera ljus, kontrast, färg och skärpa. Annars är man snart över gränsen till "Bildredigering". Som du säger så är det en fototävling.
HH
Jullov för mig innebär att jag kan sova hur länge jag vill men också att jag slipper komma hem när det i mörkt ute, och vet ni vad det betyder? Att jag kan fotografera i ljusa förhållanden!
Och vad är mer JULlov än massa snö? 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Puttar upp som en påminnelse för resultat!
Låser också tråden då tävlingstiden är slut
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se