Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 651 ggr
Metinia
0

Bästa fotominnet

Vilket är ert bästa fotominne? När var det? Vad fotade ni då? Varför var just det så bra? Visa gärna någon/några bilder ifrån det tillfället!

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bästa fotominnet var min heldagsvistelse bland ett gäng ankor, måsar, kråkor och gäss. Kameran och dess ljud var oerhört intressant för dem och de var så nyfikna att de gick rakt fram till kameralinsen, en rolig dag helt enkelt.

Denna stiliga herre ville possera ellegant framför kameran.

Hannybee
0

Men… Förvånad Det går ju inte att välja ett!

Martin
0

Om det är det bästa vet jag inte, men ett av dem i alla fall.

Hade köpt en ny kamera och gav mig ut mot Torup för att se om jag kunde få ett rådjur inom håll för kameran, en kompaktmodell med långzoom.

Fick helt oväntat in ett gäng dovhjortar, vilket jag sällan ser när jag är i området medan däremot rådjur är vanligt.

mvh Martin

Martin
0

Och en bock också.

Tyvärr så är kvaliteten på kameran (Canon Powershot S3 IS) inte den bästa i mest inzoomade läget (vilket motsvarar 432 mm i 35-mmformat).

mvh Martin

texasmamma
0

I våras i Vaxholm med den hungriga pippin. Jag började mata henne med hundgodis och hon blev rätt närgången. Matade med ena handen och fotade med den andra och försökte att inte bli allt för illa biten (nypt). Bilderna blev helt klart godkända tycker jag själv under de rådande omständigheterna. Mina arbetskamrater stod runt omkring och hade jätteroligt

texasmamma
0

och sen när maten var slut så

Tinwe
0

Jag har två "bästa" fotominnen. Det första är när jag fick min första riktigt bra galoppbild på en häst med mina nya digitalkamera (Olympus FE115). Jag var så nöjd och lycklig, hade aldrig lyckats att få en galoppbild så bra tidigare. Har tyvärr bilden på en annan dator så den kommer jag inte kunna lägga upp..

Det andra fotominnet var när jag var i stallet och skulle fota hästarna i hagen. Då galopperar min favorithäst McGlory rakt emot mig och jag tar en bild, den blev inte bra, men jag minns hur jag stod kvar och riskerade att bli nerstampad - bara för en bild. Lägger upp bilden jag tog INNAN det hände, så nio kan få en aning om hur hästen såg ut iallafall. xD Även den bilden är tagen med min gamla Olympus FE115, som nu tyvärr är köldskadad eller nått, den funkar inte alls lika bra längre..

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."