www.idalundahl.se
I denna tråd hade jag tänkt skriva in de uppdateringar som görs på min hemsida.
Jag gör gärna länkbyten!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Uppdaterat
Ny layout har lanserats (igen)! Länksidan är under uppdatering kommer tillbaka inom kort! Även ett nytt galleri under Arkiv har kommit in.
Mvh. Ida Lundahl
Gör gärna Länkbyten vid intresse! :)
Mvh. Ida Lundahl

Kommer inte in på sidan…
#3 hm.. Länken måste vara bruten? Någon som kan ordna det?
www.idalundahl.se är adressen iaf.
Mvh. Ida Lundahl
Nu ska länken fungera :)
Du hade glömt skriva http:// innan självaste adressen så det blev lite fel
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 Tack! Ojdå, de glömde jag 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Har lagt in en liten annonsbild på första sidan, vad tycker ni om den?
Mvh. Ida Lundahl
Jag gillar ideén men stör mig på att det står "boka mig inför" på två ställen.
Jag tror det räcker om du skriver Boka mig inför 2009års tävlingar eller nått i den stilen :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8 Jo, det kan jag hålla med dig om, visste inte vad jag skulle skriva så skrev bara det. Men ska ändra snart igen :)
Mvh. Ida Lundahl
Länkarna i portfolio fungerar inte riktigt för mig (firefox). Det är bara en "bild" som visar rubrik när man för muspekaren över den.
Och så en liten skitsak, väl stavas bara med ett L :)
#10 hmm. okej, de får jag lösa ;) hehe, väl blir vääääääl och väll blir ju som vell ;)
Mvh. Ida Lundahl
#10 Jag har också firefox men det tar sjukt lång tid för bildtexterna att visa sig, är lika på annaattlid.se tror det kan vara något med scriptet ni kör?
För på min portfolio mariekengren.se så går det otroligt mycket fortare.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#12 Jo, har märkt av det själv. Oj! vad snabbt de går hos dig! vad har du för kod till de?
Mvh. Ida Lundahl
#13 Har gjort det genom dreamweaver :P deras automatik ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Uppdaterat
Nu har jag kodat om hemsidan så den är uppbygd på ett annat enklare sätt (för mig). Jag har även lagt in en ny header och portofoliot har blivit uppdaterat. allt är inte i sin ordning ännu men det kommer länksidan uppdaterar jag så den kommer ut inom kort!
Ta gärna en print screen hur det ser ut för dig!
Mvh. Ida Lundahl
Fin sida! :) vad använder du för program för att visa bilderna? :)
#16 Tack :) Menar du bilderna i portfoliot eller i arkivet? :)
Mvh. Ida Lundahl
#18 Åh! Va bra 
Mvh. Ida Lundahl
#17 glömde skriva, men i portfolio menade jag! :D
#20 Där använder jag mig utav lightbox.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har det kommit ut en ny fräsch layout! Jag bytade layout pga att den andra skulle säljas. Allt fungerar inte ännu de beror på att sidorna är under konstruktion. Ta gärna en print screen hur det ser ut för dig! :)
Mvh. Ida Lundahl

Åh just det, det hade varit bra om menyerna hade legat med någonstans hela tiden så man slipper gå tillbaka hela tiden. Bara vad jag tycker =)
#23 Jo, har de problemet hos en annan nu tror inte firefox stödjer den texten men testade med en annan ser de bättre ut nu? ska nog förminska texten lite med ;)
#24 Jo, de hade också varit bra men den får inte plats nån stans :S jag försökte innan 
Mvh. Ida Lundahl

Nu er det bra ut i Firefox, men får fortfarande scrolla ner i IE.
Texten behöver ju inte vara såå stor =)
Jag tror sidan ser ut som du tänkt dig i firefox =) Men i IE är som sagt det du skrivit under kontakt/gästbok nerflyttat men ligger rätt i Firefox =)
#26 Hmm.. Där hängde jag inte riktigt med? 
Mvh. Ida Lundahl

Ett tips är kanske om du ska ha både bilder och text bredvid varandra att göra de i tabell?
ojdå :S Så ska de inte se ut, bilder och text SKA vara brevid varandra… de måste se ut så i IE annars blir de konstigt i firefox "/ Jag ska se om jag kan fixa de med bilden, du får testa till mig, hehe
Mvh. Ida Lundahl
Men ser du ut som på #30 på alla sidorna?
Mvh. Ida Lundahl
#34 Tack ;) Hehe, om den inte funkar för alla blir det väll till att göra om den på fredag för då har jag sommarlov!
Mvh. Ida Lundahl
En småsak, men vill ändå påpeka den. Du har skrivit att "det råder stor copyright…".
Det finns inget som heter "stor copyright". Copyright är copyright, varken mer eller mindre.
Sen vet jag inte vilken lag som säger att du kan fakturera upp till 2.000 kr, du kan väl i princip fakturera vad du vill för de som brutit mot upphovsrätten.
Bara små petitesser :o)
mvh Martin
#36 Jo, de är sant att copyright är copyright, tack de ska jag ändra ;) Hm.. Jag fick höra det av någon, inte för jag kommer ihåg vem men så sa de till mig ;) ska ändra lite.
Mvh. Ida Lundahl

Det är bara kontaktsidan som ser ut som den gör hos mig =)
Men ett tips, för att vara säker på att bilder och text ligger bredvid varandra kan man lägga dom i tabeller =)
#38 Jo det är sant :) Men har ingen aning hur man gör de i CSS… kodar nämligen med det. Ser de bättre ut nu?
Mvh. Ida Lundahl

Jag kan tyvärr inte hjälpa då jag kör med Dreamweavers design, så där är det mest att klippa och klistra själv så lägger den koden till en!
Som jag sa innan så fungerar det utan problem i Firefox, men inte i IE. Nu ser det bra ut i kontakttexten, men på första sidan måste jag fortfarande scrolla.
#40 Scrollern kan jag tyvärr inte göra något åt, de kommer antagligen va kvar hur jag än gör :S Huvudsaken är ju att kontaktsidan funkar :) Hoppas texten blev bättre med (på de stora länkarna) jag bytade den till arial nu ;)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Gjorde en ny layout! Märkte att de svarta (som visa även påpeka) var för mörkt för sommaren så jag gjorde en ny lite sommrigare, dock är den förviso inte klar men jag hoppas ni uppskattar den ändå. Portoliot funkar än så länge bara.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu funkar sidan "fotografering" också :) Gjorde den i en röd variant denna gången.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu funkar sidan "fotografering" också :) Gjorde den i en röd variant denna gången.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Eftersom jag tyckte den andra layouten var för kluddig när man skulle gå tillbaka för att komma till bilderna gjorde jag en ny layout! :)
Länkbyten sökes också, många platser kvar :)
Mvh. Ida Lundahl

(Som jag skrev på hästfoto.ifokus) Nya layouten blev riktigt bra =)
#46 Tack! :D
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Arkivet har en ny look
- Beställ sidan har också en ny look
- Portfolion har upptaderats med nya bilder
- Pop-up fönsterna har fått en ny "look"
- Kontakt är (förhoppningsvis) fixat
- Har ändrat en del på Tjänster, funkar det bättre nu?
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Portfolion har en ny look. Vill ha komentarer om den! =)
Mvh. Ida Lundahl
jättesnygg sida!
Vet inte hur portfolion såg ut förut, men den är iaf väldigt snygg nu
jättefina bilder också. Dock så kommer jag inte in på hästsport, vet inte om det är meningen…
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#50 Tack så mycket, roligt du gillar den
Nej, hästsport är inte klart ännu ;)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Det har nämligen kommit en ny layout till hemsidan, skriv gärna vad ni tycker och ta en print screen
OBS! Jag har en del kvar att fixa där av funkar kanske inte allt.
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Jag la en anitimation på första sidan. Vad tycks om den?
Mvh. Ida Lundahl
#53: Animationen var snygg, kanske att texterna byter aningen fort. Läser man inte så snabbt så kan jag gissa att man inte riktigt hinenr se vad det står. Jag tycker även att det är lite för många utav texterna som lutar, jag hade velat se att det kanske var något mer utav texterna som var rak horisontellt sett, det blir lite väl snurrigt nu. Sedan för att peta ännu mer så är det inget frågetecken efter "Drömmer du om en snygg hemsida", du har kanske glömt det? Men väldigt bra idé med en animation!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#54 Tack för dina åsikter
Ska tänka på det och se vad jag kan komma fram till 
Mvh. Ida Lundahl
håller med #54 ang. animationen. byter lite väl fort mellan texterna och det har blivit mer stilrent om texterna var mer rakt och ine hoppade upp och ner så mkt. kanske att första texten suddas ut i den andra som sedan blir skarpare om du förstår vad jag menar? :)
#56 Tack för din åsikt :) Ska se vad jag kan hitta på. Hm.. förstår inte riktigt vad du menar ;)
Mvh. Ida Lundahl
#57 hm, ska se om jag kan förklara bättre :P
att första texten du vill ha kommer upp och blir synlig, sen börjar den suddas ut och ersättas av nästa text som lixom suddas fram i den första texten och sen blir bara den synlig, sen likadant till tredje texten.. så svårt att förklara. hoppas du förstår, annars kan jag försöka hitta nån länk med ngt liknande ;)
#58 Det gör dom ju nu? :)
Mvh. Ida Lundahl
#59 fast tänkte mer att all text är på samma ställe och rakt och inte snett och "hoppar runt" så mkt ;) hade sett mer stilrent ut tror jag.. iaf enligt mn smak :P
#60 Ska se vad jag kan hitta på ;)
Mvh. Ida Lundahl
#61 gör så ;) vet inte om det blir bättre men kan tänka mig att det blir lite "lättare" och mer enkelt :)
Uppdaterat
- Nytt portfolio med nya bilder har kommit in på hemsidan, säg gärna vad ni tycker om både portfolion och om bilderna!
Vill även passa på att säga här att jag säljer hemsidor så om du är intresserad hör av dig till info@idalundahl.se
Mvh. Ida Lundahl
Gillar din logga! Väldigt snygg sida!
#64 Tack så mycket
Roligt du gillar den!
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
- Anitimationen har gjort om på nytt och går nu mera långsammare och jag ändrade samt texten lite. Desutom fick den en plats längre ner på sidan precis under texten.
Mvh. Ida Lundahl
animationen vart mkt bättre och inte lika rörig som innan. :)
#67 Tack så mycket :)
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Beställningsformulärets framsida och beställningsformuläret har fått ett nytt utseende och även kontakt sidan har fått nytt utseende
Jag gör gärna lite nya länkbyte vid intresse.
Mvh. Ida Lundahl
#69 - Jag gör gärna ett länkbyte om det går bra Ida
Elinore Björkbacke - www.ebfotografi.webs.com
Glöm inte att lägga upp länken denna gång :) För du har aldrig gjort det när vi har länkat.
Jag skulle vilja länka till dig på min hemsida om du vill länka till mig! :D www.marleenfoto.webs.com
Uppdaterat
Nu har jag gjort om hemsidan lite. Jag har
- breddat layouten och lagt till "Fotografi" och "Webbdesign" i menyn.
- Lagt till så att det blir 2st "kolumner" att skriva i
- Bytat ut headerna på samtliga sidor
Jag har en liten del kvar som kommer fixas som t.ex. "övrigt" i portfolion ska jag fixa till de kommer även komma ut nya bilder i portfolion under veckan.
#70-71 lägger till er inom kort.
Mvh. Ida Lundahl
är det meningen att bakgrunden ska vara i fyra olika färger?
#73 Nej
Kan du skicka en print screen på hur det ser ut för dig?
Mvh. Ida Lundahl
#75 Ojdå, de får vi fixa
Jag vet redan nu vad problemet är så ska återgärda det inom kort, hehe. Tack för print screenen också 
Mvh. Ida Lundahl
Okej ;D *länkar till dig*
#75 Nu ska det förmodligen se bättre ut, gör det det för dig?
Mvh. Ida Lundahl
#78, Ja det gör det. Snygg layout!
#74 hmm, vet inte om det syns på bild, kanske är min skärm då… På startsidan så är bilden högst upp i en annan färg än bakgrunden, vet inte om det ska vara så. Och på dom andra sidorna är det "randigt" i olika gråa nyanser. trodde det var meningen, det ser snyggt ut i vilket fall 
#80 Den där uppe är meningen
Den där nere är inte meningen men om du säger det är snyggt får det vara så, hehe 
Mvh. Ida Lundahl
#81 Hihi jo det förstod jag
Det är en till där nere men den kom inte med på bilden. Ja det är inget jag skulle tänkt på om jag inte redan sett sidan på en annan dator 
#82 haha okej
Har ingen aning om varför det är så faktiskt 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har jag gjort ännu en ny layout får se hur jag trivs med denna annars bytar jag ev. tillbaka till den förra layouten. Skulle vilja ha era åsikter om den nu också.
Mvh. Ida Lundahl
Alla dina loyouter är jätte fina, men den förra är nog min absoluta favorit!
#85 Tack så mycket, roligt du gillar mina layouter :)
Mvh. Ida Lundahl
Jag söker nu några fler länkbyten med Fotografer, Stuterier/föreningar och samt även andra länkar. Är du intresserad skriv ditt namn (för + efternamn eller ev. företagsnamn), hemsideadress (www.dinhemsida.se), Kategorin du vill/bör hamna i.
Mvh. Ida Lundahl
Denna layout gillar jag :) Men den bästa du någonsin gjort är den du hade förut :D
#88 Tack så mycket 
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Nu har jag gjort en ny layout. Jag kände att jag ville ha en ny fräsch layout som ändå var lättnavigerad och inte något avancerat. Jag är nöjd med resultatet och skulle gärna vilja höra vad ni tycker? Om du skulle hitta någon bugg så meddelade det gärna så löser jag det så snabbt jag kan!
Mvh. Ida Lundahl
Uppdaterat
Ny layout för 2010. Endast en väldigt enkel, portfolion, beställningsformuläret och länkarna kommer inom kort ut. Den skall fungera felfritt i FF och IE säg gärna vad ni tycker om den.
Mvh. Ida Lundahl