Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: djurfoto-ifokus
Läst 740 ggr
Mari
0

Veckans Fråga: Vad har du för...

Vad har du för drömmar och mål inom fotografering för år 2010?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Skaffa systemkamera och komma igång ordentligt med fotograferingen. Utöver lite vardagsfotografering under semester osv under det här året har jag varit ute på 5 rena fototillfällen…

mvh Martin

Mari
0

Mina drömmar för år 2010 är att starta eget företag, iallafall F-skattsedel.

Sen vill jag skärpa mig som fotograf, få tillbaka inspirationen och även använda min studio mer än i dagsläget. Jag vill nå ut till fler personer så de vet att jag finns, jag vill fotografera fler djur än bara de jag känner.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

NettanLindholm
0

jag vill få tillbaka inspirationen först och främst. den är på noll nu !
När det händer, så ut på fler tävlingar än förra året ! Glad

Metinia
0

Mina mål, lite mer konkret:

• Åka på fler tävlingar och fota: både fler hästtävlingar av olika sorter men gärna andra tävlingar också, kanske agility.
  • Sälja mer bilder: blir nog mest ifrån tävlingar m.m. men gärna ifrån andra event
  • Fixa ett bättre fotoarkiv till min hemsida: Så som det ser ut nu är det crap - på tok för mycket arbete för mig!
  • Fota mer olika saker, annorlunda djur (som jag inte fotat innan, inte nödvändigtvis annorlunda djur för andra).
  • Försöka hitta en egen och lite mer konstnärlig fotostil

Får se om jag lyckas med detta, ;)

[WeepingWillow]
0

Jag har som mål att lära mig min systemkamera bättre, kanske gå en fotokurs för att kunna fota på annat än autoläget på min nya kamera. Skulle vilja delta i fler fototävlingar med tekniskt bra bilder som jag tagit genom att veta vad jag sysslar med.

Bli en bättre fotograf helt enkelt :)

[Hilo]
0

Lära min min Nikon D 90 ordentligt.
Lära mig bli lite mer teknisk. Tappat lite sedan skolan, hehe.

MoaW
0

Vill lära mig mer (mycket mer eftersom jag för tillfället inte vet någonting Flört) om studio fotografering, och även prova på lite då vi ska flytta och äntligen kommer att ha plats för en studio. Möjligtvis börja sälja endel bilder. får se Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

IdaSH
0

Jag ska för första gången försöka ta tag i det här med att skaffa sig en egen stil på sina bilder. Vi får se hur det går Flört

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Jetaime
0

Jag har inga mål faktiskt.. Har mer eller mindre lagt ner fotograferingen.. Kameran har mest legat och dammat största delen av förra året. Visst några bilder har det blivit men jag har inte riktigt haft orken och lusten.. Får väl se om jag tar tag i detmer någon gång. Kameran finns ju där om jag behöver den, men lägger inte ner så mycket energi på det. Vi får se.

Hannybee
0

Jag vill främst få igång en fungerande hemsida till mina foton! Skrattande

Amantha
0

Mina mål innan år 2010 är slut…

• Först och främst vill jag komma ut på fler tävlingar en förra året (5 tävlingar)
  • Jag vill börja sälja lite bilder och få minst 20 bilder sålda.
  • Få lite fler besökare på hemsidan (www.amandabernstrom.tk)
  • Marknadsföra mig lite som fotograf så att fler känner igen mig och vet vem jag är.
  • Få några fina älsklingsbilder :)
Katter3
0
  • Jag vill ut och fota på fler tävlingar och evenemang! 2009 var ett rätt händelselöst år på den fronten.
  • Fixa till hemsidan! Jag håller på med en ny layout just nu som kommer att bli ett ordentligt lyft.
  • Sälja lite fler bilder! Förra året sålde jag mina första två bilder, vilket också var de enda jag sålde. ;)
  • Börja fota porträtt!
  • Fota familjen oftare!
  • Bli bättre på att fota manuellt! Det är lätt hänt att man är lite lat och slår över till sportläget, haha!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

fia-mia
0

Jag har som mål att få ihop pengar till en systemkamera och att delta i fler fototävingar.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Marsvinlove
0

Jag vill köpa en systemkamera, är trött på att ta bilder med en gammal värdelös digitalkamera:/ Vi får se, hoppas på det nu iaf.

[Golgadoth]
0

Att spara mina pengar och inte göra av med dom på nåt onödigt skit som godis eller prylar jag inte använder.

Ska sticka till ett katthem och fota katterna där - någongång. Glad

Sen är det väl mest att klara skolan och fixa bra betyg. Och sommarlov ofc!

[Golgadoth]
0

Och sommarjobb ;)