Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 668 ggr
IdaT
0

(M) Kritik - Kattporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Canon EOS 400D
Sigma 70/200 f/2.8

1/60
2.8
ISO 400
200 mm

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[sheltietjej]
0

Är väldigt dålig på att ge kritik men här kommer min: Mysig bild, gillar att inte hela ansiktet är i fokus, tycker dock att bakrgunden som katten tittar ut mot är lite tråkig och ojämn. Men som sagt jag är en riktig amatör.

Okay
0

Jag är inte heller bra på att kritisera (A) Men jag personligen skulle ha velat sett lite mer av kattens ansikte, annars var den bra :D

IdaT
0

#1-2 Tack så mycket för kritiken Glad

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Mari
0

Mycket bra bild, gillar oskärpan i för- och bakgrund. Fint att det speglar sig i kattens öga - det gör ögat mer intressant!
Dock gillar jag inte beskärningen, jag skulle vilja se at du antigen gick lite närmare eller zoomade ut mer så att mer av katten kom med i bild.
Antar att det är för att du har förminskat bilden som man inte tycker att kattens nos är speciellt skarp? Annars skulle jag vilja se mer skärpa över nos och ögonen då det är det som står i centrum av bilden.

Bra måste jag också säga att jag gillar att du har mer luft till vänster åt det hållet katten kollar, bra!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se