(L) Kritik - hund
Sött uttryck! Fin beskärning, jag gillar att bilden är stående och att beskärningen är ganska tajt. Känns kanske som om bilden lutar en aningen, men lite svårt att bedöma - det kan lika väl vara hunden som har lagt huvudet en aningen på sned. Bra exponerat men kanske lite låga kontraster. Bra att du är i ögonhöjd. Fin men liten sorgsen känsla i bilden, det gillar jag. Ger lite känslan av att bli övergiven, det är snyggt fångat! Bra skärpa och bra skärpedjup. Synd att leksaken ligger i förgrunden, det kan du tänka på till nästa gång - ta bort den. Den förstör känslan en del. Hela bilden i sig har en aningen blå ton, dock vet jag ej om jag gillar tonen eller inte.
Bra jobbat, det är en mycket fin bild!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag gillar att leksaken ligger där framför, det tillför något extra i bilden man blir nyfiken varför den ligger där och inte att hunden har den i munnen.
Ang hela bilden så är det något blåstick över den som jag skulle vilja redigera bort för att få en mer passande färg på hunden. Det är lätt att det blir blått när man fotar i snön.
Men som Isabel skriver så gillar jag känslan den ger om övergivenhet och sorgsen. Mycket fint!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se