Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 472 ggr
gotlandsruss
0

(H)kritik-hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har fotat hundarna och undrar nu vad ni tycker om bilderna?

Bild1

gotlandsruss
0

bild 2

gotlandsruss
0

3:e och sista

ssofia
0

Bild 2 var den som föll mig bäst i smaken, något sne horrisontlinje dock. Tycker personligen att bild 1 och 3 är för tajt beskurna.

Gips
0

3dje är bra;););) Första fungerar inte beskärningen för mig och 2an är lite vanlig och tråkig, men som sagt 3an är nice!;)

gotlandsruss
0

tack, på 1 och 3 bilden var jag tvungen att beskära lite dels jätte mkt skugga och en annan hund rätt när som desutom stod åt fel håll:P

Mari
0

Bild 1: Hjälp vilken galen hund! Haha underbart att du fångade detta ögonblick, själva bilden gillar jag faktiskt inte, mest för den kraftiga skuggan bakom hunden och att bilden är så kraftigt beskärd, känns även som det är för mkt skärpa?

Bild 2: Denna är bäst av dessa tre bilder. Jättebra skärpa och färg på hunden. Jag tror att det hade blivit bättre om bilden varit stående och att du tagit några steg åt höger, då hade du nog inte fått så mkt skugga med. Sen att du hade försökt få hunden att titta mot dig, då tror jag att bilden hade blivit underbar

Bild 3: Denna bild hade kunnat vara riktigt bra om den inte var tagen i motljus så hela hunden blir skuggad, skulle även behövts mer luft kring hunden, lite för tajt beskuren. Tänk på att alltid försöka ha solen i ryggen när du fotar då brukar det bli bra bilder men man får se upp så sin egen skugga inte hamnar med på bild ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se