(H)kritik - Vovve
Fixade din rubrik så den följer kritikbildernas regler och den kategori du valt.
/Ida - Medarbetare på Djurfoto
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Tackar! Jag hade faktiskt en bild som var mer framifrån som jag kastade då jag tyckte (må hunden förlåta mig) att hunden liknade en förväxt råtta
.
/uffe
Mycket fin bild, jag tycker sånna här hundar med lång nosar passar bäst i profil. Bra bakgrund har du fått till även om den är lite för vit så att hundens konturer smälter samman på vissa ställen.
Jag hade nog beskärt bilden lite tajtare än vad den redan är, eftersom hela benen inte syns så känns den lite avkapad nu, jag hade nog försökt beskärt mer så fokus hamnar på hundens huvud, tror det skulle bli ett stiligt porträtt. Kanske att man tar ca 1½ cm nedanför halsbandet och sedan lite på högersidan så det försvinner, då tror jag att det kan bli bättre.
Och vilken tur du hade att denna dök upp, annars hade du inte fått en sådan fin bild!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

4#Tackar, helt klart tjänar den bättre som ett beskuret porträtt, synd bara att inte hela hunden lät sig fångas för den var riktigt snygg med sitt stora vita bröst. jag håller mest på med fågelfoto och där har jag just nu samma problem med snön, har tagit lite foto på "svartfåglar"och det är inte lätt att få till det med snön, blir "lite" exponeringsproblem. Om jag har tur så skall jag faktiskt ut i skogen på söndag och ta bilder på en tjeckisk vlcak som är någon form av varghybrid. så just nu "kämpar" jag för att få till vettiga bilder.