Insekt..

Guldbagge :)
De är häftiga, men jag kan inte låta bli att tycka att de är fruktansvärt äckliga
trots att jag sedan jag varit pytteliten älskat att hållas med småkryp :P Men just de där som kommer dånandes i luften helt okontrollerat och kraschlandar i håret… ÖSCH!
Bilden av dess tjocka vita larver i potatislandet gör dem inte mer tilltalande.
Men annars är de riktigt snygga ^^,
Vilken snygging. Läcker färg, men har ingen aning om vad dom heter.
#1 Hehe, de är verkligen inte så charmiga när de är intrasslade i håret eller klarmrar sig fast i huden med sina vassa ben..men de är definitivt vackra.
#2 De har en underbar färg, men närbilderna på skalet blev ganska dåliga.

Fin guldbagge! Arten heter Gräsgrön guldbagge, Cetonia aurata.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Snyggt!
Vad har du använt för kamera och objektiv för att komma så nära och få så bra skärpa? :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 Du kommer inte tro det, men en riktig gammal digitalkamera, en Nikon någonting, tror de va 4 el. 5 megapixlar på den. Bilden i sig har jag lekt med lite, beskurit den och gett den mer livfulla färger.
Glad över att ni gillar bilden, just denna insekten är inte direkt läskig heller..

Man ska inte underskatta gammla digitalkameror! Jag hade en digitalkamera en gång…sony cybershot av något slag. 7,2 megapixlar. Den var ljusår bättre i många lägen än vad min Canon EOS 350D är. Mina allra bästa bilder någonsin är tagna med den.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler