Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-insekter
Läst 1241 ggr
[Eleya]
0

Insekt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag skulle visa en bild på en riktigt tjusig insekt som jag tog med världens uråldrigaste digitalkamera -05.
På ungerska heter insekten Szent János Bogár..på svenska..well?..nån som e insektexpert? Skrattande

IceJossan
0

Guldbagge :)

De är häftiga, men jag kan inte låta bli att tycka att de är fruktansvärt äckliga Tyst trots att jag sedan jag varit pytteliten älskat att hållas med småkryp :P Men just de där som kommer dånandes i luften helt okontrollerat och kraschlandar i håret… ÖSCH! Skrikandes Bilden av dess tjocka vita larver i potatislandet gör dem inte mer tilltalande.

Men annars är de riktigt snygga ^^,

majlar
0

Vilken snygging. Läcker färg, men har ingen aning om vad dom heter.

[Eleya]
0

#1 Hehe, de är verkligen inte så charmiga när de är intrasslade i håret eller klarmrar sig fast i huden med sina vassa ben..men de är definitivt vackra.

#2 De har en underbar färg, men närbilderna på skalet blev ganska dåliga.

Trollhassel
0

Fin guldbagge! Arten heter Gräsgrön guldbagge, Cetonia aurata.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mari
0

Snyggt!
Vad har du använt för kamera och objektiv för att komma så nära och få så bra skärpa? :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Eleya]
0

#5 Du kommer inte tro det, men en riktig gammal digitalkamera, en Nikon någonting, tror de va 4 el. 5 megapixlar på den. Bilden i sig har jag lekt med lite, beskurit den och gett den mer livfulla färger.

Glad över att ni gillar bilden, just denna insekten är inte direkt läskig heller..Skrattande

Trollhassel
0

Man ska inte underskatta gammla digitalkameror! Jag hade en digitalkamera en gång…sony cybershot av något slag. 7,2 megapixlar. Den var ljusår bättre i många lägen än vad min Canon EOS 350D är. Mina allra bästa bilder någonsin är tagna med den.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler